Zwake WiFi signaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter bian
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bian

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2014
Goedenavond,

Ik woon sinds kort in een heren huis met nog 12 mensen nu hebben we internet van KPN en mag iedereen gebruik maken van de WiFi nu speel ik graag op de ps3 battlefield 4 maar kan niet online spelen mijn signaal sterkte is 27% nu had ik laatst een tp link repeater gekocht maar dat werkte niet wel verbonden geen internet
En de buurjongen had ook geen internet meer toen heb ik de repeater eruit gehaald (terug gebracht) en de buurjongen had weer internet maar nu zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet kan spelen en geen update van de ps3 kan doen is hier wat aan te doen zodat ik een beter signaal krijg en dat de rest van me huisgenoten geen problemen gaan ondervinden.of heb ik gewoon pech. een kabel is geen optie.

Hoop dat je me kan helpen.

Mvg Bianca helge

Wat zend het WiFi signaal uit, het modem van KPN of heb je er nog wat tussen staan ?

Het spijt me zeer ik begrijp u vraag niet helemaal

Ergens in het huis staat een modem die WiFi uitzend en daar maken we gebruik van

2 foto,s gemaakt hoop dat je dat bedoelt

Laatst bewerkt:
Okay, er staat dus geen goede router tussen.
De standaard WiFi modems van aanbieders zoals KPN of Ziggo staan nou niet echt bekend om hun goede prestaties.
Wat je naar mijn idee het beste kan doen is het WiFi gedeelte uitzetten in het modem en een goede router aansluiten op het modem en die het WiFi gedeelte laten verzorgen. Heb ik ook hier in huis.

Kan je bijvoorbeeld deze van harte aanbevelen

https://www.sitecom.com/nl/wi-fi-router-x6-n900/wlr-6100/p/1593

Laatst bewerkt:
kan ik die gewoon in me kamer zetten en in het stopcontact of moet dat bij de modem geplaatst worden probeer de youtube filmpje te kijken hoe het moet maar helaas kom niet verder dan 29 sec :evil:

Nee, je moet eerst inloggen op je modem en daar de Wifi uitzetten. Vervolgens sluit je de router bedraad aan op het modem (en uiteraard stopcontact) en deze zal dan het Wifi signaal gaan uitzenden.

Welk modem heb je van KPN ?

image.jpgimage.jpgimage.jpg

dit vond ik beneden in de kast maar als ik de sitecom koop dan heeft de rest van de bewoners geen last van

Laatst bewerkt:
Een allegaartje van modems en routers dus en voor mij ondoenlijk te achterhalen hoe het één en ander aangesloten is helaas op deze manier

dat begrijp ik het is een zooitje maar ik kan wel de sitecom kopen en aansluiten ik heb hier een afbeelding en volgens mijn buurman doet hij hetimage.jpg

Ik kan het niet inschatten helaas en ook werkelijk geen idee wat dat op de foto is

Laatst bewerkt:
Op de foto lijkt een netwerk-wandcontactdoos te staan.
Sluit een laptop bedraad (dus met een netwerkkabel) aan aan beide aansluitingen (natuurlijk 1 voor 1 proberen) en kijk in ncpa.cpl of bij de bedrade netwerkverbinding Internettoegang verschijnt.

Heb je een werkende wandcontactdoos gevonden, dan zou je daar een draadloze breedband router kunnen aansluiten.

Tijs.

zo heb gelukkig weer draadloos internet hahahha
ik had me pc met draad aan dat ding gedaan kwam niet verder dan internet wan miniport pppoe ..... fout 6 bij allebij de ingangen
ik kijk wel of ik iemand kan vinden die bij me langs kan komen ik heb het een klein beetje gehad.
in ieder geval heel erg bedankt

groetjes bianca

Ik zou wel een schermafdruk van ncpa.cpl willen zien. Krijg haast het idee dat je ook een "Breedbandverbinding" hebt staan. Indien ja, die dan verwijderen, zodat je alleen naar die 2 wandcontactpoort-aansluitingen kijkt bij LAN-verbinding.

Als echter bij LAN-verbinding blijft staan dat "Netwerkkabel niet aangesloten" als je de 2 wandcontactdozen probeert, dan hangt daar geen (Internet-)router aan.

Zie bijlage, waarin dus de Breedbandverbinding moet worden verwijderd en daarna (bij succes) bij LAN-verbinding de naam van het router-netwerk zou moeten komen i.p.v. "Netwerkkabel niet aangesloten" zodra je een werkende van de 2 wandcontactdoos-aansluitingen probeert.

Treft je "Uitgeschakeld" aan bij de LAN-verbinding, dan moet je 'm eerst aanklikken, dan erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen voordat je gaat testen met de wandcontactdoos-aansluitingen.

Tijs.

Bijlagen

• Breedbandverbinding.png
    Breedbandverbinding.png
    70,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
heb het nu met een andere kabel geprobeerd en nu doet dat kastje
het wel lag dus aan de kabel en een klein beetje aan de instellingen
maar met de probleem oplosser was dat ook weer goed
oke en aan de onkunde van mezelf maar met goede hulp van tijs
ben ik zo ver gekomen dank je wel tijs.

maar als ik nu een lange kabel koop en de ps3 via dat kastje laten lopen moet
het toch ook goed gaan of moet ik alsnog de sitecom 6100 kopen om eindelijk online te kunnen gamen :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan