Zwakke batt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeya

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Ik heb een moederbord van enkele maanden oud en sinds kort word de tijd en datum terug gezet. Dat niet alleen... ook enkele waarden zoals de snelheid van mijn processor gaan terug naar de standaardwaarde.

Dus ik denk aan een kapotte batterij.

Waar kan ik ergens informatie vinden hoe ik dit kan verhelpen, dus die batterij vervangen met een goede?

Of is beter om hem langs een computerzaak te brengen?

Als het bordje slechts enkele maanden oud is zou ik niet zelf rommelen maar gebruik maken van de garantie.

Batterijtjes vallen NIET!!! onder garantie, maar je kunt het batterijtje er heel makkelijk uitwippen en dan mee nemen naar (bv dixons of zo) een zaak en een andere op de kop tikken, kosten haast niets!

Ik ga er ook niet van uit dat het batterijtje roet in het eten gooit, die knoopcellen gaan dik 3 jaar mee. Gezien het feit dat het moederbord enkele maanden oud is en ik er vanuit ga dat er geen verouderd bord is verkocht denk ik dus aan andere problemen.

Inmiddels was de batterij vervangen door de computerzaak waar hij vandaan komt. Kost niets dus :).

Maar nu is het probleem er weer. Tijdens het vervangen zei die verkoper dat het elke dag moet gebeuren wil het een probleem van het moederbord zijn. Dus volgens die man is het moederbord niet kapot, maar ik zit wel met een probleem. Is het de moeite waard om dit mobo terug te sturen naar de fabriek of kan ik beter weer de batterij vervangen? Natuurlijk is de garantie van de winkel inmiddels verlopen :(, maar er zit vast nog wel fabrieksgarantie op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan