Zwart beeld bij opstarten!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterRX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
3
Ik heb een nieuwe videokaart in mijn computer gedaan(Ati Radeon 9000pro 128 mb)
Dit is de vervanger voor mijn oude Geforce 2Pro/Ultra/GTs 32 mb.
Maar toen ik de nieuwe videokaart in mijn systeem plaatste, kreeg ik bij het opstarten gelijk al een piepje. Mijn beeldscherm bleef uitstaan, in de standby stand zeg maar.
Ik heb al meerdere topics bekeken van mensen die precies hetzelfde probleem hadden.
Oplossing zoals contactspray, schoonmaken, pinnetjes verbogen, agp slot stuk zijn bij mij allemaal niet van toepassing. Wat ik wel vergeten was te doen was de oude drivers van de Nvidia kaart verwijderen. Zou het hieraan kunnen liggen dat de nieuwe videokaart het niet doet? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd want ik was bang dat mijn computer kapot zou gaan.

Mijn systeemspecificaties zijn:
Moederbord: ??
Processor: Intel Pentium III
Kloksnelheid: 1,01 GHz, 512 mb
Voeding: 500watt:confused:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Robert
 
Hallo !

Ondersteunt je MOBO wel de benodigde AGP-versnelling ?

Levert je AGP-slot de juiste voltage voor deze moderne kaart ?


Greetz,

Harry.
 
Hoi

Let op!!!!!!!!!!!!!!

Die ATI agp kaarten zijn voor moederborden met ik da8 uit mijn hoofd 3volt,onder steunt je moeder bord dat niet dan gaat je kaart ook niet werken.
Kijk in je boekje van je moeder bord wat voor agp slot jij hebt,in de ati boekjes staat ook duidelijk vermeld waar ze voor dienen het is 1,5 of 3 volt.
Je zal eerst je oude driver weg moeten halen uit je software,daarna nog even controleren of je onboard uit staat dan moet hij werken.
Heb je de orginale drivers van de kaart,later kan je nog altyd omega drivers halen.
Je hebt gelijk als je zegt dat meerdere er last mee hebben.
Persoonlijk zou ik nog even de oude 32mb kaart erin zetten en alles is even controleren is de kaart geschikt voor jouw moederbord kan je hem erin zetten veel

Ps als je niet weet welk moeder bord je hebt kan je Sandra bv dl ,dit pro verteld je precies welk moederbord je hebt of je haalt ff een kant eraf en kijkt wat erop het bord staat typ in google en hij zal eruit rollen bij op mijn abit bord herkende hij de kaart direct zonder driver,toen hij werkte heb ik omega driver en software gehaald maar weten welk bord je hebt is een must,bij verkeerde voltage zegt ATI kan er onherstelbare schade ontstaan en oude drivers laten staan is ook killing

Veel suc6 ermee
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan