zwart beeld en alleen onboard kaart werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DWJonker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Het verhaal loopt al een paar weken. Eerst werd de pc trager en de dag erop deed die het helemaal niet meer. Bij opstart ging de ventilator heel hard lopen en na een paar seconden toonde de monitor <no input> en ging op zwart. Video kaart eruit gehaald en een ander erin gezet, geen resultaat. Monitor op de onboard aansluiting gezet en na veel gedoe via de veilige modus in XP weer binnen gekomen in de VGA-modus. Bij navraag werd de suggestie gegeven dat het waarschijnlijk een virus was, terwijl ik een Norton virusprogramma erop heb staan.

Data die nog op stond veilig gesteld via externe harde schijf, vervolgens met de recovery CD de pc terug gezet naar fabrieksinstellingen. Een nieuwe videokaart erin zetten werkt niet. Kan alleen via de onboard aansluiting in 1 resolutie draaien.
PC: PB I-media
Moerderbord: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL GA-8TRC410M-NF
Chipset: Phoenix Technologies, LTD Versie : 20R
Besturingssysteem: Windows XP + Servicepack 3

Suggesties? Groet-Dick

Welkom bij de Helpmij!

Doe eens een geheugentestje.

Laatst bewerkt:
Ik versta onder een geheugentestje het testen van het werkgeheugen en de activiteit die ik mij daarbij voorstel is het geheugen testen.
Bijv. met Memtest

Laatst bewerkt:
vervolg

Ik versta onder een geheugentestje het testen van het werkgeheugen en de activiteit die ik mij daarbij voorstel is het geheugen testen.
Bijv. met Memtest

Duidelijk verhaal voor iemand die niet tot zijn oren erin zit.
Voor alle anderen: heb dus via google memtest86 (test het geheugen van je computer) gedownload en op cd gezet. Met een separaaat programma dat 'image' bestanden erop brand. Vervolgens gedraait, error=0.
Und jetzt?

heeft het mobo een tweede videokaart slot? Dan de 'defecte' én de 'andere' videokaart eens in dat andere slot proberen.

Slot is een DDR 2 slot, zowel de nieuwe als de oude kaart hebben dus die mogelijkheid, er zitten nog wel 2 andere sloten op van ander type. Dus dat lukt niet met deze kaarten. Vermoeden dat DDR2 slot het niet doet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan