Zwart beeld met nieuwe webcam in msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Hallo,

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk mijn probleem uit te leggen. Ik heb deze week een nieuwe webcam gekocht nl. de trust spotlight, mooi camera'tje voor weinig geld. Nu echter mijn probleem, als ik hem aansluit op mijn pc krijg ik alleen maar zwart beeld in msn, of yahoo messenger. Ook in xp bij scanners en camera's alleen zwart beeld. Als ik nu op de website van trust kijk en open de webcam test pagina, dan heb ik perfect beeld. Ook via testwebcam.com gewoon meteen beeld. Maar wat ik ook probeer op msn, ik krijg geen beeld. Ook via audio en video instellen geen beeld. Ik zou echt niet meer weten waar het aan kan liggen, daarom probeer ik via dit forum hulp te krijgen. Ik heb uiteraard de driver geinstalleerd, firewall geprobeerd uit te zette,msn opnieuw geinstalleerd en verder alles wat ik me kon bedenken, maar niks blijkt te werken. Ik heb wel nog een oude usb 1.0 poort hier, maar dat mag toch geen probleem zijn betreffende beeld krijgen lijkt me? Overigens op een vista laptop die ik heb geprobeerd, werkt de cam perfect in msn, dus kapot is de cam zeker niet. Wie kan me aub helpen, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Gladiator;)

ga naar je msn

En doe het volgende :

klik rechts op het pijltje naar beneden :
1275728996-830.jpg

en doe daarna dit :

1275729115-630.jpg

en stel alles daar in in :)

Bedankt voor je reactie Eric, maar dat heb ik al geprobeerd, zoals ik ook aangaf in mijn eerste post bij msn audio en video instellen, in dit scherm krijg ik alleen zwart beeld te zien helaas.:confused:

heeft u ook de software geinstaleerd en weet u zeker dat u het goed heeft ingesteld?

Jep, de webcam is plug and play, driver installeert vanzelf, is ook geen aparte driver voor te vinden op de website van trust. En in msn valt niet zoveel in te stellen, ik kan wat spelen met helderheid en contrast enzo, maar als je alleen maar zwart beeld hebt dan schiet dat niet erg op. Het lijkt wel of iets de webcam blokkeert, want opvallend is dat bij die websites waar ik aangeef dat ik wel beeld heb, eerst de vraag krijg van adobe flash player: Toegang tot camera en microfoon, toestaan of weigeren. Zodra ik toestaan druk, heb ik direct beeld.

Het gaat om deze camera:
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=16428

Laatst bewerkt:
Hallo,

Je kunt ook selecteren welke webcam ( ik heb hier op mijn laptop last van gehad )

volg de eerdere stappen en klik op volgende en zoek de webcam tot hij je beeld geeft

:

1275746533-360.jpg

Heb ik ook al geprobeerd:( de cam staat er bij, ik kan hem selecteren, dus hij herkent hem in ieder geval wel, maar hoe lang ik ook wacht, beeld blijft gewoon zwart, ik word er gek van:confused: Zit al 3 dagen te klooien met dat ding.

Het probleem is nog steeds niet opgelost, ook bij trust kunnen ze me niet verder helpen. Wie kan mij helpen aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan