zwart beeld opstarten/account wisselen vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hoi allemaal,

Heb nu tijdje vista. Wat mij opvalt is dat bij het opstarten vlak voordat je het beeld krijgt met de accounts het beeld even zwart word. Daarna kun je accounts aanklikken.

Zelfde is ook als je accounts wisselt. Het beeld word even zwart en daarna kun je weer de andere account aanklikken.
Bij XP was dit helemaal niet...

Heb dit ook op een laptop met Vista erop. Vista is legaal geinstaleerd.

Iemand met een oplossing?

Alvast bedankt,

- Niels

Het zwart worden tijdens het wisselen als je jezelf afmeld, dat is je videokaart die dat doet. Die veranderd de resolutie.

Zal eens even voor je kijken of dat op te lossen is. Binnen 20 minuten heb ik een antwoord voor je.

Zal eens even voor je kijken of dat op te lossen is. Binnen 20 minuten heb ik een antwoord voor je.

Heb even gekeken voor je. Bij een hoop gevallen was het zo doordat de Hybernate functie aan staat. Die moet je uitschakelen en dan weer eventjes testen.
Heb ook gelezen uit meerdere bronnen op het net dat je even moet cleanen met ccleaner.
Hopelijk lost dit je 'probleem' op.

Hoi DjArtistic,

Heb CCleaner gedaan en hibernate uitgezet. Heeft helaas niet geholpen :(

Alvast bedankt,

- Niels

Hoi DjArtistic,

Heb CCleaner gedaan en hibernate uitgezet. Heeft helaas niet geholpen :(

Alvast bedankt,

- Niels

Heb je ook al geprobeerd om alle visuele effecten eens uit te zetten.
Dit doe je bij configuratiescherm
systeem en onderhoud.
systeem
geavanceerde instellingen (links in het rijtje onderaan)
instellingen prestaties.

Zal even niet zo mooi zijn dan. Dat kan ik later weer aanpassen voor je met wat opties die aan moeten. Maar om te testen kanj e kijken of het zwarte scherm nu wel weg is.

Heb het geprobeerd,

Heeft het helaas niet opgelost/verminderd.

Alvast bedankt,,

- Niels

Eeh.. Leuke suggesties maar dat even zwart worden is doodnormaal. Dat gebeurde al in XP en gebeurt ook in Vista.
Afhankelijk van hoe snel de PC is duurt dat wat langer of korter.

In XP had ik dit totaal niet. Nooit gehad. Nu wel.

PC specs:

CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Moederbord: Asus P5K
GPU: Club3D 8800GT 512MB
Geheugen: 2x 2GB DDR2 800Mhz

Niks overgeclockt.

Hoe ziet het er dan precies uit?

Bij alle XP en Vista systemen waar ik op werk is het scherm een momentje zwart. Zoals gezegd heeft de snelheid v/d PC hier wel mee te maken. Op mijn desktop praat ik over een halve seconde terwijl ik op een andere PC 3/4 seconden moet wachten.

Met het opstarten is nog niet zo erg..

Maar bij XP was het zo dat als je START + L toets deed je gelijk alle gebruikers zag. Echt direct.

Bij vista krijg ik bij START + L alleen mijn eigen icoontje te zien. Dan moet ik op Andere Gebruiker klikken. START + L gaat in Vista ook nog gewoon snel, maar als ik dan op Andere gebruiker klik (Ook via Start -> Andere gebruiker hoor ;)) duurt het zo'n... 5 seconden tot ik de muis zie. maar dan blijft de achtergrond nog zwart. Na iets meer dan 20 seconden krijg ik dan pas het keuzemenu met alle accounts.

Alvast bedankt,

- Niels

Even een aanvulling:

Heb gisteravond dat Readyboost geprobeerd. Het probleem is hiermee van 20 seconden naar ongeveer 5 seconden zwart beeld gegaan. Het is een Snelle 2GB micro-SD kaart via een kaartlezer.. Misschien dat jullie iets hieraan hebben? (Om het dus op te lossen/verminderen zonder readyboost)

Alvast bedankt,

- Niels

Als readyboost e.e.a versnelt wijst het toch op een prestatie gerelateerde situatie.
Dit is trouwens het eerste geval in een jaar tijd waarbij ik hoor dat RB echt iets uithaalt!

Zoals ik zei is het volgens mij puur een prestatieissue. Misschien dat dit niet zo is maar in dat geval kan ik je niet verder helpen.

Klopt ja, dat zwarte beeld...

Maar prestatie issue, komop, toch niet met een E8400 en 4gb RAM?? Vista score = 5,8 (hoogste is 5,9). Hij loopt ook nog op 3.6Ghz, dus synchroon met m'n DDR2-800 geheugen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan