Zwart beeld tijdens installeren Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Een verhaal van mijn neef:

Als ik Windows XP professional wil installeren dan geeft ie aan dat mijn grafische kaart en modem niet werken onder XP. Ik heb een Asus V8420: Geforce 4 Ti 4200. Op die doos staat zelfs dat ie wel onder Xp moet werken. En voor mijn modem heb ik de juiste drivers.
Ik kon XP eerst wel installeren met een andere grafische kaart. Die zat bij mijn pc. Een geforce 2 mx 400 met 32 mb. Maar deze grafische kaart heb ik verkocht.
Mijn probleem is dus dat als ik XP ga installeren dan gaat ie opnieuw opstarten en dan komt het XP opstartscherm en dan wordt het beeld ineens zwart en doet mijn pc niks meer. Ik heb het ook met Windows 2000 professional.
Ik heb trouwens een AMD Athlon thunderbird 1 Ghz met 512 mb sdram.

?

ik zou eerst eens kijken of je video kaart goed vastzit in het slot?

In win 98 doet ie het goed en tijdens de install van xp krijg ik zwart beeld, die zit er goed in vast... het is dus alleen tijdens de install van xp of 2000 :confused:

jammer

ja het is jammer dat je die kaart niet meer hebt,dan had je xp erop kunnen zetten daarna de videokaart erin, ik heb verder zo,n beetje overal voor je gekeken, maar kon er niets over vinden, het is vreemd, ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan je kaart ligt, maar ja wat dan wel? sorry misschien iemand anders een idee?

Re: jammer

Geplaatst door seeburg100
ja het is jammer dat je die kaart niet meer hebt,dan had je xp erop kunnen zetten daarna de videokaart erin, ik heb verder zo,n beetje overal voor je gekeken, maar kon er niets over vinden, het is vreemd, ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan je kaart ligt, maar ja wat dan wel? sorry misschien iemand anders een idee?

Jammer, ik ga dan maar eens verder zoeken wat het kan zijn, maar als iemand iets weet dan is dat altijd welkom :thumb:

Ik heb het probleem gevind :)
Ik moest een BIOS update doen, nou zul je denken waarom komt ie daar niet eerder op.
Nou ik zal het vertellen, heel simpel gezegd wist het merk van mijn moederboard niet.... :o

Maar het werkt weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan