zwart beeld wmp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ViDector

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Hallo,
Ik heb een probleem met windowsmediaplayer:confused:.
Als ik een filmpje wil afspelen is bij wmp9 mijn beeld heel donker naar zwart toe. Bij wmp classic is mijn beeldje donker en wat blauw moet wezen is groen:shocked:.
Ik heb rondgekeken en ben erachter gekomen dat dat aan mijn codecs ligt, dus kben naar die site gegaan voor codecs en heb de k-lite codec pack en de update gedownload + geinstalleerd. Ik heb ook de XP-codecpack gedownload+geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde effect. (btw. voordat ik k-lite had was bij beide wmp. mijn beeld helemaal zwart, dus ik ben een klein beetje opgeschoten)
Weet iemand wat het probleem is en wat ik ertegen kan doen?

Probeer de nieuwste drivers voor je videokaart te downloaden van de site van de fabrikant.

dat is nvidia 6 series, daar is geen nieuwe driver voor (dacht ik):( :confused:

Op de site van NVIDIA vond ik de drivers voor de GeForce voor Windows XP (heb je dat?) van 14 september 2006.
Probeer eerst die te installeren, misschien helpt dat al. (Internationale versie.)

Heb je bij de Eigenschappen van je beeldscherm resolutie en vernieuwingsfrequentie al gecontroleerd?
Worden kleuren van foto's wel goed weergegeven?

Heb je DirectX 9 geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Ik heb de driver voor nvidia al wel, vanaf de medion site gedownload, foto´s heb ik wel gewone kleuren, directx9 weet ik nog niet, die zal ik even downloaden.
Alvast bedankt

Stel je vernieuwingsfrequentie in op 60 Hertz, hoogstens 75 Hertz.
Als het goed is worden de juiste instellingen al getoond in het GeForce Control Center, meegeinstalleerd met de nieuwste drivers voor je videokaart.
Hetzelfde geldt voor de beeldschermresolutie, 1280 x 1024 zal wel als default ingesteld staan.
Zo niet, even aanpassen.

Kijk voor de zekerheid de aansluiting van je beeldscherm naar de PC goed na

Laatst bewerkt:
Bij wmp classic is het zeg maar "opgelost" ik zie weer normale kleuren enz. maar het is nog wel een beetje aan de donkere kant het zat bij de instellingen, maar bij wmp9 kan ik daar niet bijkomen...(twas dacht ik bij output). Bij wmp 9 is het nog steeds drama...Beeld is heel donker je ziet niks.

Als je Windows XP hebt, waarom installeer je dan niet Windows Media Player 10?

Kun je hier bij Microsoft downloaden. Waarschijnlijk zijn je videoproblemen met WMP dan ook opgelost.

(Misschien is WMP 11 beta nog beter.)

Om misschien ook nog te bekijken: Microsoft heeft ook nog iets te vertellen over zwarte of groene beelden in WMP.

En hier ook.

Laatst bewerkt:
bedankt die site van microsoft heeft gewerkt maar als ik een tijdje op een site kijk(of ander scherm) en ik schakel weer over op wmp(die al hele tijd draait) is eerst het beeld in wmp helder zoals het moet daarna is word het weer donker :?

Voor het donker worden van het videobeeld van Windows Media Player 10 als WMP is ingesloten in een webpagina,
kan ik niets beters vinden dan ik in mijn "link" hierboven al heb doorgegeven..

Ik geef je hem voor de zekerheid nog eens, lees alle mogelijkheden eens door op deze Microsoft-site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan