zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

leekje

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2004
Berichten
28
ik heb het volgende probleem:
Als ik in het configuratiescherm naar beeldscherm ga en dan in instellingen op geavanceerd druk wordt gelijk mijn beeld helemaal zwart, doordat ik dus niets kan beginnen moet ik de pc weer opnieuw opstartten en dan is alles weer goed.
Wat ik verder nog wel eens heb is dat tijdens internetten mijn pc vastslaat en dan aangeeft (als ik ctrl alt en delete indruk) dat msgsrv niet reageert, zou dit ermee te maken hebben?
Wie kan mij uitleggen wat dit is? ( niet te ingewikkeld hoor:)) en is er iets aan te doen?
ik gebruik win98

alvast bedankt
 
Hoi admin_frisian

bedankt voor je reactie.
ik heb alles doorgelezen en ik ga proberen of het helpt als ik de printer ga installeren, als ik het goed begreep zou dat of een scanner de oorzaak kunnen zijn, een scanner heb ik niet trouwens.
Wat de grafische kaart betreft die heb ik geupdate (deze update is wel oud, komt geen nieuwe meer)
mijn kaart is: S3 inc. savage4 engineering bitflip
Nadat de monitor zwart was startte hij in eerste instantie wel goed op maar vanmorgen had ik maar 16 kleuren en moest ik de kaart opnieuw installeren dit is wel goed gegaan, ik heb trouwens directx 8.1 kan ik deze dan updaten naar directx 9 ofzo?:eek: ben altijd bang dat mijn grafische kaart dat niet aankan? of maakt dat niet uit?
Zou je nogmaals willen reageren op dit berichtje? of iemand anders? wederom alvast veeeel dank:)
 
Ik weet ook niet of het zin heeft om een nieuwere DirectX versie te installeren met dit type grafische kaart.
De nieuwste versie is DirectX 9.

Wanneer is het probleem precies begonnen?
* Na de installatie van software/drivers?
* Na het vervangen van hardware?
* Na het veranderen van instellingen Windows/BIOS?
* Spontaan?
* Staan er ook foutief geïnstalleerde apparaten in apparaatbeheer?
* Hoe oud is de pc eigenlijk?
 
Hoi!

Het is opgelost!
ik kan weer op het knopje geavanceerd drukken zonder dat het beeld zwart wordt.
Ik heb inderdaad mijn videokaart geupdate een aantal weken terug, alles werkte normaal en in systeem in het configuratiescherm waren ook geen foutmeldingen te zien van apparaten, behalve dan toen ik op geavanceerd drukte in beeldscherm!
ik heb de oude driver er weer ingezet en nu is het over!
ik heb trouwens ook het bestandje wat niet reageerde niet meer gezien dus hopelijk is dat ook opgelost, dat is nog even afwachten denk ik, voorlopig kan ik weer vooruit!!

bedankt voor je adviezen, 2 weten er meer als 1!!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan