Zwart beeldscherm bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

verne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Mijn beeldscherm (samsung syncmaster 940NW) blijft lange tijd zwart bij opstart van Windows XP PRO (SP3). Het blauw lichtje van de monitor blijft pinken en pas na lange tijd (soms een half uur) stopt het pinken en komt er stilaan beeld af en toe door. Windows XP start wel op als ik de kans krijg om de browserknop te vinden omdat het scherm telkens zwart wordt. Eens gestart werkt het wel. Kan dit een defect van de videokaart zijn ?

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Stekkers al eens aangedrukt? eventueel nog een pc in huis om je scherm daarop te testen?

Het ligt duidelijk aan de monitor Samsung Syncmaster 940NW en zeker niet aan de videokaart van de PC, daar er geen problemen zijn met een ander scherm aan de PC te koppelen. Blijkbaar hebben nog andere mensen problemen met een syncmaster en niemand weet hier blijkbaar een oplossing voor.

Ook ik ben in bezit van een Samsung Syncmaster 940NW en heb exact dezelfde problemen. Gebeurt alleen bij de eerste opstart, dus bij het downloaden van updates bijvoorbeeld en de veelal daarop volgende herstart geen probleem. Kan echter niet bedenken wat voor probleem er dan moet zijn met het beeldscherm, want het werkt verder prima. Maar als je eens gaat googlen dat zie je dat het kennelijk wel degelijk een vaker voorkomend probleem is. Wie de oplossing weet mag het zeggen. Er is maar een oplossing: opstarten, ff wat anders gaan doen na een minuut of 5 terugkomen........................

Dank voor de info, ik ga verder zoeken!!

m vr gr

Ab

Advies gelezen, ga er naar zoeken, radio-amateur zijnde moet het vervangen van een paar c-tjes niet al te veel problemen opleveren. Wel gek, want de Syncmaster is nog vrij nieuw. Zal eerst eens kijken of er nog garantie op zit.

Ab

En daarmee zet ik nu een slotje op dit topic.;)

Topic is van augustus en inbreken is niet wenselijk(lees niet toegestaan)

Bij verdere problemen mag men een eigen topic maken in de juiste sectie.

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan