Zwart scherm bij opstarten Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel14

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Berichten
11
Sinds enige dagen start mijn PC ineens veel trager op. Ik heb bij mijn weten niets bijzonders gedaan of geinstalleerd. Mogelijk dat er wel een automatische windows update is geweest.
Als ik vista opstart krijg ik na het invoeren van het wachtwoord een zwart scherm van ongeveer 1 minuut (hiervoor nooit gehad). Daarna zie ik het bureaubladachtergrond verschijnen, maar dan duurt het ook nog een paar seconden voordat de icoontjes komen en ik kan werken (zandlopertje is dan zichtbaar).
Vooral het zwarte scherm irriteert mij, omdat ik dit voorheen nooit heb gehad en ik bij mijn weten niets heb veranderd waardoor dat zou kunnen komen.

Is er misschien iets dat ik kan onderzoeken en zou dit inderdaad door een recente windows update kunnen komen? In dat laatste geval: wat zou ik dan moeten doen?
Hieronder stond ook al een vraag van iemand met een zwart scherm bij opstarten, maar daar lijkt het te komen door tweaken (wat dat ook mag zijn). Weet dus niet of dat ook bij mij zo zou kunnen.
 
Als het nog maar sinds enige dagen is kan je eens gaan kijken of je al dan niet nog een herstelpunt hebt van systeemherstel...

Plaats dat dan terug en kijk of het is opgelost(zie wel dat je dus ver genoeg terug gaat), als het niet helpt kan je het daarna altijd ongedaan maken :thumb:
 
Bedankt voor de tip, maar de systeemherstel heeft het probleem niet opgelost.

Ik gebruik een wachtwoord bij het opstarten en als ik dat wachtwoord heb getypt, blijft het standaard achtergrondscherm dus eerst langer dan normaal staan, waarna het voor 1 minuut zwart wordt. Pas dan kom ik op het bureaublad. Ik heb inmiddels wel het idee dat er in de tussentijd van alles wordt opgestart, aan het geratel van de computer te horen.
 
Beste mensen,

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost. Heeft er iemand misschen een idee waar ik op zou moeten letten?
 
Als je denkt dat er tijdens dat zwarte scherm van alles wordt opgestart dan moet je daar eens naar kijken. Je kunt daar ondermeer de softwareverkeener van Windows Defender voor gebruiken.
 
Inderdaad, wat telwat daar zegt kan helpen of misschien wel je drivers eens updaten(zeker de videodriver zou ik zeggen)
 
Oke, dat ga ik eens proberen. Ik laat wel weten of het gelukt is.
Alleen moet ik dan even uitzoeken hoe de softwareverkenner van Windows Defender te gebruiken is en waar ik die kan vinden. Nooit geweten dat die functie bestond!
 
is t al opgelost??

Anders dit proberen, heeft bij mij en mijn moeder geholpen. Te simpel gewoon.



configuratiescherm
-
gebruikersaccounts
-
gebruikersaccounts uitschakelen
-
opnieuw opstarten
-

Probleem verholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan