Zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debje19

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Vorige week zaterdag (3-7-2010) heb ik mijn laptop Samsung R530-ja05nl gekocht.
Na het installeren van alle programma's (volgens de handleiding) heb ik 3 gewone cd's met bestanden overgezet.
Toen ik maandag (5-7) een dvd wilde kijken, zag het cd/dvd station ineens de dvd halverwege niet meer..
Hierna verschillende dvd's en cd's erin gedaan om te kijken of hij deze wel zag, maar dat was ook niet het geval.
Via 'Deze computer' is het cd/dvd station zelf nog wel zichtbaar, maar de CD of Dvd die ik erin duw dus niet.

Via probleem oplossen (een of ander programma op de laptop die de problemen kon vinden) zei dat het station de volgende schijfformaten niet meer kon lezen: CD-R, CD-RW, CD+R, CD-ROM, DVD-R, DVD+R (en nog een paar geloof ik..)

Toen heb ik mijn laptop uit gezet, en de dag erna weer aangezet.
Toen kreeg ik echter alleen een zwart scherm met daarop de melding dat ik een CD (ben even de precieze benaming kwijt) nodig had.

Weet iemand hoe ik dit nu kan doen?
Aangezien het station geen cd/dvd meer wil/kan lezen?

Alvast bedankt!

kan je hem nog wel aan doen?
zo niet> bij het begin op (geloof ik F8) drukken en veilige modus starten

probeer eens:
1. accu eruit
2. lader eruit
3. 30 sec. de uit/aan knop ingedrukt houden

daarna gewoon alles terug doen en proberen op te starten
weet niet precies waarvoor dit is maar is me ooit via een hp medewerker gezegd toen mijn laptop niet meer opstartte
en werkte toen wel dus probeer maar....

gr. marcell

probeer eens:
1. accu eruit
2. lader eruit
3. 30 sec. de uit/aan knop ingedrukt houden

daarna gewoon alles terug doen en proberen op te starten
weet niet precies waarvoor dit is maar is me ooit via een hp medewerker gezegd toen mijn laptop niet meer opstartte
en werkte toen wel dus probeer maar....

gr. marcell

Ik starte hem net op, en nu (op mysterieuze wijze) starte hij wel op toen ik bij dat zwarte scherm met mijn muis bewoog en op enter drukte.
Dit lukte eerder niet terwijl ik het toch een paar keer geprobeerd heb...
Echt raar... (maar wel fijn ;) )

Nu blijft alleen nog het probleem dat hij mijn cd/dvd schijven niet ziet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan