Zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Bij het opstarten van Windows 7 premium krijg ik een zwart scherm direct na het welkom scherm.
Ik krijg dit scherm niet als ik in veilige mode opstart.
Echter als in veilige mode met netwerk opstart krijg ik wel een zwart scherm.
Daarom heb ook normaal geprobeert op te starten maar dan zonder netwerk. Dan kreeg ik het zwarte scherm ook niet. Ik heb dit probleem 1 maal eerder gehad enkele dagen geleden maar toen was het opgelost nadat ik een herstelpunt had gebruikt. Nu lukte dat niet.
Hoe kan ik dit oplossen?

Ja ik heb een CD met windows 7 (Reinstallation DVD Windows Premium 64 Bit).
Ik heb deze geladen en ben tot de knop Install now gegaan, verder durf if niet te gaan omdat ik niet weet wat dit zou inhouden.

Laatst bewerkt:
Dit is waarschijnlijk de DVD die alles naar fabrieksinstellingen terug zet.

Let op: Niet Install now doen, want dan overschrijft mogelijk de nieuwe installatie jouw oude Windows 7!

Maar wat kan ik dan doen. De betreffende computer heeft nu geen verbinding met internet dus is het niet goed te doen om nieuwe stuurprogramma's te zoeken voor mijn netwerkkaart of schermkaart

Stop je installatieschijf in je computer, en open een dosvenster (console zo je wilt)
Start->uitvoeren->type cmd enter.
Type achter de prompt sfc /scannow Hij zoekt nu errors, ontbrekende bestanden etc.
Met een beetje geluk.....
Ik weet niet of dit lukt met een recover dvd, anders moet je even een dvd (met dezelfde versie) lenen.

Laatst bewerkt:
Ik krijg in dit geval als antwoord:
Er zijn geen schendingen van de integriteit ontdekt.

Hoe nu verder?

PS naast de Installatie DVD heb ik ook een DVD met drivers.
Het betreft een Dell Inspiron systeem

Inmiddels heb ik de repair disc aan de praat, maar dit haalt niet uit. Zodra ik het netwerk aanzet blijft het scherm zwart.

Wie weet er verder nog wat er aan de hand kan zijn.

Wat heb je precies uitgevoerd met de Repair disc?

Ga naar de Commandline/Commandprompt geef hierin: sfc /scannow

Het command line commando sfc \scannow kon niets vinden. De eind melding was:
Er zijn geen schendingen van de integriteit ontdekt.

De repair disc moest worden geboot vanaf de CD en dit programma heeft voor zover ik kan nagaan slechts een herstelpunt teruggezet (er was maar 1 repair).

a) Er is een conflict met jouw driver die het internet reguleert.
b) Je hebt een infectie op je computer..
c) User account probleem..

Ben je tevens zéker dat je PC malware vrij is?

Laatst bewerkt:
Probleem komt van je netwerk aansluiting; immers als je deze niet nodig hebt in de veilige mode dan gaat het goed, zodra je het netwerk wil gaan gebruiken gaat het fout.

Of je kabeltje is stuk; probeer eens een andere kabel
Of er zit troep in de connector aan de PC zijde. Een heel klein stukje aluminium folie of zo kan een sluiting veroorzaken, kijk dit een goed na. Heb je nog een tweede poort op je PC gebruik die dan eens

Ron

Whoeps..:eek: :)

Het individu heeft in elk geval het desbetreffende commando uitgevoerd.

Kijk eens naar post 6:o
in post 8 heb ik daar al op gereageerd

Intussen een andere ethernet kabel gebruikt. Toen de kaart aanstond en de kabel los was was het opstarten normaal

Daarna de nieuwe kabel geprobeerd. Nu bleef het scherm lang zwart, langer als zonder kabel en kwamen de iconen weer op, maar het internet doet het nog steeds niet.

Lijkt erop dat de connector op de PC kapot is. Heb je hier nog een tweede netwerk aansluiting?

Ron

Dit is bijna niet mogelijk. De oude kabel zat er al ca 1 jaar in zonder dat er iets verplaatsts is. Bovendien, de PC is verbonden met een router en op die router en de PC zelf kan je aan de lampjes zie dat er verbinding is. Het lampje op de router gaat uit als de verbinding met de PC niet goed is.

Als je géén internet hebt terwijl het account is opgestart, wil ik eens dat je 't volgende doet.

Windows toets + R dan cmd invoeren. Er opent een DOS-venster, daarin voer je:
ipconfig /all > test.txt
start test.txt

Kopieer de informatie vanuit het bestandje over naar je volgende reactie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan