Zwart scherm bij opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devlin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Ik zit met een probleem.

Ik heb een maand geleden een netbook gekocht van Packard Bell, ( Packard Bell DOTS E2)

Ik heb er een kale versie van Windows 7 starter x32 op gezet.
Als ik mijn computer opnieuw wil opstarten krijg ik een zwart scherm (helemaal zwart)
Er brand 1 lampje op mijn netbook.
Dan moet ik hem uit zetten via de aan/uit knop en dan weer opnieuw aanzetten via de aan/uit knop. Verder doet hij het gewoon goed alleen hij loopt dus niet meer vanzelf door.
Heb verschillende dingen al geprobeerd onder andere een VGA kabel op een monitor aansluiten maar ook geen scherm bij het opnieuw opstarten.
Bios gereset maar helpt ook niet.
Het vreemde blijft dat hij af en toe wel gewoon door loopt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groeten Devlin

Wat stond er eerst op? Xp? Anders is w7 misschien te zwaar voor je netbook.

Nee, er stond standaard Windows 7 starter geinstalleerd.
Heb hem ook nog laten uitbreiden naar 2 GB RAm geheugen.

Wat je regelmatig ziet is dat de accu er een paar minuten uithalen veel oplost. Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt, maar het is altijd het proberen waard natuurlijk.

Hallo

Heb hem ook nog laten uitbreiden naar 2 GB RAm geheugen.

Deed de laptop ook moeilijk voor de geheugenuitbreiding??

Je zou als "test" eens een paar dagen kunnen werken met het oude originele geheugen.

Of :

Indien de laptop wel opstart , het geheugen eens een paar uren testen met "memtest" , uiteraard dienen er geen foutmeldingen te komen.

Of :

De laptop verwijderen v/d netstroom , batterijpack verwijderen , en dan volledig spanningsloos enkele keren op de "power on" toets drukken.(verwijdert restspanning op het complete motherboard)

Indien je de laptop opstart , eens iets langer op de "power on" toets drukken ... b.v.b. 2 of 3 sec. i.p.v. deze "kort" in te drukken.

Indien al het bovenstaande niet helpt , vrees ik dat er garantie dient te worden geclaimd.(uiteraard de laptop terug naar de fabrieksstand brengen)

Peter

Hallo Peter,

Aan het RAM geheugen kan het niet liggen, want heb dat al zeker 2 weken erin zitten en werkte perfect!
De onderstaande stappen al een paar keer gedaan kwam ik ook namelijk tegen op andere forums.
Wel bedankt voor de moeite!
Heeft iemand een andere oplossing?

Groeten Devlin

In ieder geval maar eens kijken bij de website van PB of er nog nieuwe chipsetdrivers en andere drivers voor je netbook-model beschikbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan