zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik krijg sinds gisteren mijn desktop onder W7 niet meer opgestart. ook niet in de veilige modus. De aanloop van het opstarten verloopt zonder problemen, waardoor ik wel kan kiezen voor veilige modus, maar daarna slaat hij op zwart. Ik kan ook kiezen voor laatst bekende configuratie, maar ook dan slaat hij op zwart. Ik zie dan alleen nog de pijl van de muis en kan die ook bewegen, maar daarachter is het helemaal zwart.
Het laatste dat ik gedaan heb is een unattended versie van Tune Up Utilities verwijderen. Dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen, omdat hij bij de de-installatie 2 bestanden niet kon vinden. Dat probleem heb ik genegeerd.
Ik kan wel vanaf de Windows DVD starten. Dan krijg ik wel beeld, maar ja, dan moet in Windows opnieuw installeren en ben ik natuurlijk alles kwijt. Heeft iemand andere tips?
 
Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

  1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixmbr
  3. bootrec /fixboot
  4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)
 
Bedankt voor je reactie. Even een vraag. Is een installatie CD hetzelfde als een Recovery CD? Ik heb nl maar één CD, om Windows te installeren.
Als ik die gebruik, heb ik alleen maar de mogelijkheid om Windows opnieuw te installeren (ik krijg dan een windows old, zegt ie).
 
Nee, een installatie CD is niet hetzelfde als een Recovery CD. Een installatie CD is een algemene Windows CD, terwijl een recovery CD uitsluitend bij jouw machine is te gebruiken.
Wat je wel kunt doen is een Windows CD (uiteraard met dezelfde Windowsverise als die jij hebt) lenen van iemand.
 
Nee, een installatie CD is niet hetzelfde als een Recovery CD. Een installatie CD is een algemene Windows CD, terwijl een recovery CD uitsluitend bij jouw machine is te gebruiken.
Wat je wel kunt doen is een Windows CD (uiteraard met dezelfde Windowsverise als die jij hebt) lenen van iemand.

De Windows CD heb ik wel. Ik neem aan dat je bedoelt het lenen van een recovery CD?
 
Hoi,

Als dat de zelfde windows versie is die cd-rom dan kan je de actie uitvoeren zoals antwoord twee aangeeft
 
De Windows CD heb ik wel. Ik neem aan dat je bedoelt het lenen van een recovery CD?
Nee, da's nu net wat ik niet bedoelde. Een recovery CD bevat alleen maar het besturingssysteem zoals dat helemaal is toegesneden op jouw machine met de door de fabrikant daarop gezette toegevoegde software behorende bij (nogmaals) JOUW specifieke machine. Een Windows CD kun je in alle machines op aarde duwen en daarmee Windows installeren. Een recovery CD werkt ALLEEN op jouw machine.
 
Probleem opgelost. Ik heb een recovery CD Windows 7 32 bits van spotnet geplukt. Alles weer in orde. dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan