Zwart scherm ik denk door cpu koeler?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kv23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kv23

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hey mensen,

ik heb 2 dagen geleden proberen een pc te maken, ik wou de cpu koeler van mij op de pc zetten om te checken of het aan de cpu koeler ligde. Maar toen ik mijne eruit haalde was mijn processor niet zelfde als iemand anders pc. Dus heb ik het erin weer gezet.
Ik heb een intel processor, Mijn processor is met die pinnetjes. ik heb mijn cpu koeler weer erin geplaatst, ik start de pc. Zwart scherm. maar pc start wel. Ik haal de cpu koeler weer eruit ik kijk eronder ik zie kromme pinnetjes?

Wat moet ik nu doen om pc weer op screen te krijgen?

Hey mensen,

ik heb 2 dagen geleden proberen een pc te maken, ik wou de cpu koeler van mij op de pc zetten om te checken of het aan de cpu koeler ligde. Maar toen ik mijne eruit haalde was mijn processor niet zelfde als iemand anders pc. Dus heb ik het erin weer gezet.
Ik heb een intel processor, Mijn processor is met die pinnetjes. ik heb mijn cpu koeler weer erin geplaatst, ik start de pc. Zwart scherm. maar pc start wel. Ik haal de cpu koeler weer eruit ik kijk eronder ik zie kromme pinnetjes?

Wat moet ik nu doen om pc weer op screen te krijgen?

Ik maak gebruik van Pentium 4 en als notitie de koeler draait wel.
Ik had ook maandje geleden ram der op gezet maar ik denk niet dat het daardoor is omdat, het wel een tijdje doet of 1 maand.

Je zegt zelf al wat je probleem is:

Ik haal de cpu koeler weer eruit ik kijk eronder ik zie kromme pinnetjes?

Je kunt heeeeel voorzichtig proberen de pinnetjes weer recht te buigen, maar er is een redelijke kans dat de cpu nu al kapot is of dat er alsnog pinnetjes afbreken

jep

Als je de CPU gekocht hebt van iemand ( 2e hands ) meteen je geld terugvragen, want gebogen pinnetjes zijn slecht.
Ze zijn waarschijnlijk verbogen doordat er iets op gelegen heeft, of omdat iemand de CPU niet goed heeft ingebracht, en er dan, denk ik dat jij hebt gedaan, de koeler erop gezet. Je hebt een hele kleine kans dat hij het nog doet.

Als je de CPU gekocht hebt van iemand ( 2e hands ) meteen je geld terugvragen, want gebogen pinnetjes zijn slecht.
Ze zijn waarschijnlijk verbogen doordat er iets op gelegen heeft, of omdat iemand de CPU niet goed heeft ingebracht, en er dan, denk ik dat jij hebt gedaan, de koeler erop gezet. Je hebt een hele kleine kans dat hij het nog doet.

ik heb hem recht gezet, de koeler draait wel als ik pc opstart.

Maar als ik pc opstart krijg ik nog steeds zwart scherm...

Kunnen jullie me helpen om een goede cpu koeler of wat die pinnetjes heet weet ik niet bieden...
Ik wil geen 2e hands kopen ik zal het via media markt kopen maar hoe weet ik welke bij mijne past=

Ok

ik heb hem recht gezet, de koeler draait wel als ik pc opstart.

Maar als ik pc opstart krijg ik nog steeds zwart scherm...

Kunnen jullie me helpen om een goede cpu koeler of wat die pinnetjes heet weet ik niet bieden...
Ik wil geen 2e hands kopen ik zal het via media markt kopen maar hoe weet ik welke bij mijne past=

Die pinnetjes van de CPU ZELF, niet de koeler, zijn heel belangrijk, want zonder is de CPU niet bruikbaar. Als deze verbogen of afgebroken zijn is er een kleine tot geen kans dat hij het nog doet.
Dat zwarte scherm, ligt niet aan je CPU koeler. Dat kan gewoon niet. Of je mobo moet er echt HELEMAAL niet tegen kunnen, maar dat lijkt me sterk. Ik denk dat het eerder ligt aan dat je kabel naar je monitor kapot is, of er niet helemaal lekker in zit, of je videokaart is naar de knoppen, omdat je misschien perongeluk de kaart hebt aangeraakt.

Die pinnetjes van de CPU ZELF, niet de koeler, zijn heel belangrijk, want zonder is de CPU niet bruikbaar. Als deze verbogen of afgebroken zijn is er een kleine tot geen kans dat hij het nog doet.
Dat zwarte scherm, ligt niet aan je CPU koeler. Dat kan gewoon niet. Of je mobo moet er echt HELEMAAL niet tegen kunnen, maar dat lijkt me sterk. Ik denk dat het eerder ligt aan dat je kabel naar je monitor kapot is, of er niet helemaal lekker in zit, of je videokaart is naar de knoppen, omdat je misschien perongeluk de kaart hebt aangeraakt.

dan ga ik even die video kaart checken of die wel op een andere pc doet. (Maar mijn videokaart is 1 maand oud.) Ik denk dat ik een van de kabels of verkeerd heb geplaatst of iets is beschadigd. ik upload straks de foto wel.

Laatst bewerkt:
Allemaal onzin, probleem zijn gewoon de verbogen pinnetjes van de processor!

Allemaal onzin, probleem zijn gewoon de verbogen pinnetjes van de processor!

Ik weet niet aan wie ik moet geloven hier ik maak wel foto van dan zien jullie het wel ik denk ook aan de cpu.
Waar ken ik die nieuwe pinnetjess halen dan???? maar ik denk zelfde als mrmusic. wil je mij helpen ik upload om 5 uurwel die fotos.

Laatst bewerkt:
Nieuwe pinnetjes kan je nergens halen, die zitten aan je processor vast....

zoals mrmusic al zegt eenmaal pinnetjes kapot altijd kapot

je hebt dus een nieuwe cpu nodig

wees de volgende keer voorzichtig met de cpu hij kan er maar op 1 manier in als je dat verkeerd doet gaat hij zo weer kapot!

zoals mrmusic al zegt eenmaal pinnetjes kapot altijd kapot

je hebt dus een nieuwe cpu nodig

wees de volgende keer voorzichtig met de cpu hij kan er maar op 1 manier in als je dat verkeerd doet gaat hij zo weer kapot!

Hoeveel kost een cpu? dan?

En ik wil wel een i core i5 halen, maar past die wel op de mijne?
En ik weet niet welke bij moederbord past.
Anders verander ik ook wel die moederbord.
En mrmusic Wat raad je mij om te gaan doen? Nieuwe PC?

Laatst bewerkt:
Wel budget heb je, wat wil je met de pc gaan doen?

Aan budget als je vraagt niet zo veel maar als ik een nieuwe pc wil dan zal ik een hele goede halen en lang gebruiken ik gebruik deze al 10 jaar. Is gewoon voor thuis weetje wel.

Maar om je te kunnen adviseren, moeten we toch weten wat je kunt uitgeven.

500, 800, 1200 euro?

Ik heb hier een andere pc waarvan ik ook zwart scherm krijg=

Voordat ik zwart scherm kreeg heb ik de andere koeler met draden open gezet en eff die processor gecheckt was niks aan de hand het wat niet zoals mijne met pinnetjes heeft een asus moederbord. De pc vriesde voordat ik de cpu koeler fan eruit ging trekken controleren enz, die hardeschijf was beschadigd heb veranderd die heeft een ide kabel, en de dvd heb ik weer aangesloten ik start de pc ik krijg zwart scherm als ik de uitwerp knop van dvd druk brand er geen lamp en gaat hij ook niet open.
Ik denk ik heb de kabels niet goed aangesloten. De hardeschijf heb ik een kabel voor stroom aangesloten en een voor ide kabel, zelfde bij dvd wat is volgens jullie fout=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan