Zwart scherm, knipperende cursor (streepje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
58
Ik heb een probleem.

Heb van het weekend, mijn PC met geheugen geupgrade van 128 MB naar totaal 640 MB.

Als ik de computer helemaal uitzet en dan opnieuw voor de eerste keer opstart krijg ik een knipperende cursor linksbovenin, er gebeurd verder helemaal niets. Ik heb in dit forum het lijntje gevolgd van een ander over de ACPI settings in de BIOS maar die staan allemaal op enable.

Ik heb een computer van een jaar en geen AGP kaart en AMD 3000+, KLOK 1,80 GHZ,

Bios info:

ACPI Aware O/S YES
Suspend Mode S3 Only
Repost Video NO
ACPI APIC SUPPORT Enable
Bios---> AML ACPI Enable
Headless Mode Disable

Het grappige is als ik de computer dan reset met CNTR-ALT-DEL dan doet hij wel en kan ik gewoon in de computer komen. Hij herkent in het begin gewoon het memory.

Wie weet een serieuze oplossing voor dit lastige probleem.

Als je meer info wil, laat het even weten
 
Al geprobeerd op in het BIOS even alles op standaard te zetten. Er zit altijd een optie in om alles Delfault te maken.
 
Ik heb de bios op default gezet, alleen geen resultaat.

Mensen wat kan het nog meer zijn.
 
Meer info van de BIOS:

Chipset: AGP Configuration

Agerture Size 64 MB
Graphic Adapter Priority: AGP/INT-VGA
AGP Fast Disabled
Select AGP 3.0 DATA: 8 X RADIO
SHARE MEMORY 32 MB

CPU Config:

GART Error Disabled
MTRR Mapping Continous

Mem. Config:

Burst Lenght 4 beats
Memclock Mode Auto
MCT Timing Auto
User Config Aut0

Het is alleen voorgekomen tijdens het nieuw plaatsen van geheugen, daarvoor geen enkel probleem gehad.
 
Hallo !

Als je zeker weet dat je toegevoegde geheugen compatible is met je MOBO en al aanwezig geheugen, kan een BIOS-reset helpen !

Is trouwens altijd aanbevolen na bijplaatsen geheugen !

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Ik heb in mijn BIOS, BIOS Default gedaan, dat is toch goed dan, hierna geen reactie. Blijft hetzelfde probleem geven
 
Hoi !

BIOS-reset is echt niet hetzelfde als default-settings !

Maar ja, als je het beter weet.....


Kijk es in de manual van je MOBO.


Greetz,

Harry.
 
En als je het geheugen nu weer eens tijdelijk verwijderd. Doet alles het dan wel weer. Zo ja dan is het geheugenbankje toch niet compatible met je moederbord.
 
Ik weet het zeker niet beter, anders vraag ik het hier niet Harry en het geheugenbankje is echt compatible met de computer en MOBO, want ik heb mijn boekje meegenomen naar de winkel.

Wat kan de oplossing zijn mensen
 
Bios gereset, maar geen resultaat. Is het heel moeilijk om een bios te upgraden.

Is er voor de rest nog een andere oplossing voor dit probleem.
 
zet de geheugen van 128 terug en kijk wat die dan doet.
dat ander geheugen kan zijn dat dit niet goed is voor dat moederbord.
 
I het geheugenbankje is echt compatible met de computer en MOBO, want ik heb mijn boekje meegenomen naar de winkel.

Ook een winkel kan geen 100% garantie geven dat iets moet werken. Er zijn zoveel verschillende soorten dat het altijd mogelijk is dat het toch niet goed samenwerkt. Zeker omdat de problemen zijn gekomen nadat je de simm erbij heb gezet.

Zou het toch eens testen en probeer eens uit om je oude simm te vewijderen en alleen de nieuwe erin te laten. Mogelijk dat de 2 niet goed samen kunnen.

Ook nog even goed opletten in welk bankje de simm plaats. Sommige moederborden willen alleen met een bepaalde volgorde goed werken.

BIOS upgraden is afhankelijk van het type moederbord. De meest recente zijn vrij eenvoudig en hoe je alleen maar in Windows te starten en de rest gaat vanzelf. Even bij de fabrikant kijken op de website bij het type moederbord. Daar staat ook altijd een uitleg hoe je dit moet doen. Kijk dan ook even wat er vernieuwd is in de nieuwe BIOS want het heeft niet veel zin te upgraden als er niets gedaan waarvoor je hem wilt upgraden.
 
BIOS upgrade gedaan en geen verschil. Ik vind het erg raar dat na CNTR-ALT-DEL het systeem wel doorgaat en ik gewoon verder kan. Hij kom gewoon niet door zijn eerste start heen, maar wel door zijn tweede.

Er is toch een andere oplossing.
 
Hoe moet het opstartfile eruit zien, kan daar iets niet goed instaan mensen.

Er moet toch iemand zijn die dit probleem weet op te lossen
 
Dit probleem zit bij het geheugen.
Zet het oude terug en kijk wat die pc nu doet??????
Zitten die andere wel goed???
Zet anders het nieuwe er alleen in????
Doe eens wat we u zeggen????
 
Ik ben het eens met jean42. Je roept steeds dat er een oplossing is en die is er ook. Verwijder eens de simmen en ga daar mee testen.

Het is heel simpel, voor de upgrade werkt alles goed en nu niet meer. Dat is maar 1 conclusie. Dat het geheugen het later wel doet is mooi maar normaal hoe je geheugen alleen maar in de PC te stoppen en dan werkt alles direct goed. In jouw geval dus niet en werken of de 2 simmen niet samen en de nieuwe is niet goed.

Dit is wat je kun testen en andere ruilen voor een andere.
 
Heren, jullie mogen hem sluiten.

Ik heb de oplossing gevonden, ik heb de oude simm eruit gehaald en alleen de nieuwe erin gedaan en ja hoor hij doet het.
 
Zo zie je maar dat je advies toch altijd even moet proberen voor je dagen aan het zoeken bent en uiteindelijk weer uitkomt bij eens van de eerste meldingen.:D

Maar blij dat het werkt.
 
Ik ben blij voor u dat het werkt.
Dit had je eerder kunnen doen als je goed geluisterd had naar ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan