Zwart scherm laptop...

• Onderwerp starter Onderwerp starter CiCi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Hai hai allen..

'k Heb een probleem met mijn laptop.. Sinds eergister start mn laptop op met een zwart scherm. Ik heb 'm aangesloten op een extern beeldscherm, wat ook gewoon zwart blijft. Beeldscherm gaat wel aan, maar het systeem lijkt geen 'info' te geven op het scherm of iets dergelijk.. Het komt erop neer dat ik 't niet meer snap..? Ik dacht eerst dat het aan de videokaart zou kunnen liggen, maar hij is wel een paar keer effe normaal opgestart maar na net inloggen in Windows gaf ie het weer op...... ? Ik kon dus ook niet in de logboeken kijken.. Heb wel net een berichtje kunnen zien dat het systeem van een ernstige fout was hersteld ...........

Dusss, wat denken jullie hierover? :)
Alvast bedankt voor de reacties !

Is ie niet omgeschakeld naar een beamer of extern scherm, alleen dan op beiden uit ?

1 van de opties (functie toetsen) in combinatie met [FN] kun je proberen.

Als je een willekeurige opstartdiskette of cd-rom probeert, stat ie dan wel op?

Krijg je tijdens het starten nog een dos-scherm?

Zelfs niet als je boot op een windows installatie d-rom?
Dat klinkt als een erg ernstige hardware fout !

Kun je bij de laptop eens controleren of je harddisk vast zit, je geheugen eruit / erin stoppen.
Misschien backup-batterij even los om je bios te resetten?

Krijg je dan nog steeds geen beeld, en zelfs niet met win98 opstartdiskette, dan vrees ik voor je laptop.......

Ook niet met een installatie cd neej.. :)
ehhhh... dus de onderkant openschroeven van mn laptop?! oké, ik zal het 's proberen............... en hoe zit dat 'batterij' eruit als ik vragen mag? :D dan weet ik wat ik los moet halen etc... :)

Als je de backup-batterij eruit haalt (dus niet je accu) dan reset je de bios.
Deze batterij vind je ergens op het moederbord, en is ongeveer zo groot als een euro.
Soms is het in de vorm van een dikke knoopcel of een soort condensator.

hm.. okidoooo.. Dank je wel ! :)

'k Probee het vanavond thuis en dan laat ik 't morgen wel weer weten!!!!

Thnx again! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan