zwart scherm met flikkerend streepje

Status
Niet open voor verdere reacties.

cinrob

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Gisteren werkte onze pc nog perfect? vandaag wil hij niet meer opstarten.
we komen op het scherm van veilige modus etc maar gelijk wat je kiest, het volgende scherm is zwart met linksboven een flikkerend streepje. hetzelfde bij alle mogelijkheden die je krijgt na het indrukken van F8.
bios enzo doet hij nog normaal.
hebben ook al geprobeerd met de windows (xp) cd maar ook daar vertoont ie na een tijdje dat zwarte scherm en je mag echt lang wachten het blijft gewoon daarop staat.
weet hier misschien iemand wat de oorzaak kan zijn want foutmeldingen ofzo krijgen we niet en vooral wat we er aan kunnen doen?

alvast bedankt voor de reacties
groetjes

Het kunnen denk ik 2 dingen zijn.

Het lijkt erop dat de videokaart aan het overlijden is, je kan dit testen door een andere monitor aan te sluiten, gebeurt het dan niet dan ligt het aan de monitor.

Wel 1 tip, ga niet te vaak en te lang zitten proberen om het werkend te krijgen, maar bouw anders een andere videokaart in de PC en kijk dan wat er gebeurt.
Zelf heb ik op mijn werk ook zoiets meegemaakt en door het vele proberen was op een gegeven moment ook het moederboard beschadigd en dan ben je verder van huis.

de monitor is het niet want krijgen nog duidelijk eerste biosscherm en in bios is scherm ook duidelijk.
videokaart lijkt ons ook onwaarschijnlijk want is vrij recent, slechts paar maand oud dus zou dat wel erg vinden als die het nu al zou begeven en beeld in bios is goed

Het is niet helemaal uitgesloten dat het niet de monitor is, ook al geeft hij in de bios normaal beeld.
Het beeld wat met de bios wordt weergegeven heeft een andere refreshment rate dan het beeld wat bij normaal windows gebruik wordt weergegeven.
Normaal merk je dat ook tijdens het opstarten, het beeld wordt dan even zwart en je hoort bij sommige monitors een klikkend geluid, op dat moment wordt er omgeschakeld naar een andere Hertz waarde en hier kan een probleem mee zijn, dus toch maar even testen.

Het feit dat de videokaart vrij nieuw is zegt ook niks, hij kan een fabrieks fout hebben, de PC waar het bij mij was gebeurt was ook maar 3 maanden oud, enja leuk is het nooit als dingen stuk gaan :confused:

De reden dat ik denk dat het een hardware matig probleem is omdat je geprobeert hebt in veilige modus te starten, stel dat je verkeerde drivers heb geinstalleerd dan zou het in deze modus niet moeten gebeuren, ook het feit dat je met de windows Cd hebt opgestart en het probleem ook gebeurt wil zeggen dat het niet iets software matigs is :confused:

hebben hier nog ergens onze vorige videokaart liggen, kunnen we die dan aansluiten om te testen of het dan wel werkt of niet.
morgen ook even schermpje lenen om dat te testen
vind het wel raar dat ie plots zo gek doet, gisteren totaal niets aan de hand. hoop dat het opgelost geraakt en ik niet teveel gegevens kwijt ben

Kijk ook even of de stekkers er nog goed in zitten.

hebben net met de oude videokaart geprobeerd en ook hier zelfde probleem dus de videokaart is het alvast niet.
ook alle stekkers en kaarten zitten goed vast dus daaraan ligt het ook niet.
zou het nog iets anders kunnen zijn dan het scherm? dan kunnen we nu mss nog iets proberen, scherm kunnen we morgen pas testen.

kan het aan de processor liggen? of aan de harde schijf? en hoe kan je dat testen of weten?

Probeer die harde schijf eens in een andere pc.

Start de pc eens op zonder internetaansluiting.
Dit kan ook de oorzaak zijn, dit heb ik toch al eens meegemaakt.

succes

Dit probleem had ik ook, staan dacht ik ook iets van 2 topics op dit forum. Dit probleem had ik als ik XP wou installeren maar de cd-rom drive werkte niet helemaal correct. Dus heb je misschien een CD-ROM erin zitten?:rolleyes: Haal die er even uit (of een diskette)

hallo
we hebben de harde schijf getest en die vormt ook geen probleem.

kan de processor of het ram-geheugen stuk zijn? en hoe kan je dat testen zonder dat je dat meteen nieuw moet kopen.

Met de internetverbinding heeft het niet te maken vermits hij in veilige modus ook niet verder gaat dan het zwarte scherm met flikkerende underscore en daar op blijft steken.

cd-rom- drive is het niet was helemaal leeg toen we probeerden en hebben ook geprobeerd met te booten van de windows-cd met hetzelfde zwarte scherm als gevolg, net voor je het scherm zou moeten krijgen waar je kan kiezen voor repair etc
er zit ook geen floppy meer in

:o Ik moet even mij excuses aanbieden want ik had je post helemaal verkeerd gelezen.
Ik dacht dat er stond flikkerende strepen , maar het was dus streepje ( DOS cursor ) terwijl ik dacht dat je allemaal willekeurige flitsen bovenaan je scherm had, wat zou duiden op een hardware probleem.
Ik zat er dus helemaal naast, lezen is ook een vak.

Voor de rest geen idee hoe nu verder :confused:

andere ram heeft ook niet geholpen :confused:
moederbord??????? dit is een kv 8 pro van abit met postklokje binnenin en dat geeft weer FF na eerst een aantal andere codes die hij normaal ook altijd doorloopt
= boot attempt

iemand nog enig idee?

Gevonden !
Na alle onderdelen getest te hebben in een andere computer zijn we tot de conclusie gekomen dat het mobo dood was.
Naar de winkel dus en onder garantie een ander mobo gekregen en pc is weer draaiende en wel!
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan