zwart scherm, muis nog te bewegen, xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter vs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
194
Ik heb problemen met windows xp service pack 3.
Het begon 9 dagen geleden toen ik de computer in de ochtend opstarten. Hij liep vast met een zwart scherm, alleen de muis kon ik nog bewegen, nog voor dat ik de gebruiker kan kiezen(na een paar keer klikken liep de comp als nog vast). Toen startte ik de computer opnieuw op en hij deed het weer gewoon(nou gewoon geen explorer loopt ie van vast). Virus scan gedraait op gebruiker(stom dat ik het niet deed op pieter). Er waren 3 trojans en 3 worms gevonden en dus verwijdert. Dus ik dacht nou die doet het weer gewoon. Dus niet: volgende dag startte ik de computer op en liep hij weer vast. Weer opnieuw opgestart gebeurde het zelfde. Pas bij de derde keer deed ie het weer en dus had ik pieter maar gescant. Weer virussen gevonden(geen idee of het de zelfde waren want ik had ze verwijdert, heel dom XD, wel het zelfde aantal). Ik moest hem steeds vaker overnieuw opstarten om hem te laten werken. Daarna nog virusscan gedraait niks gevonden.

Uiteindelijk nadat ik hem 10 keer opnieuw moest opstarten om hem te laten werken heb ik het maar opgegeven. Ik heb GEEN back-up gemaakt. Dus daarom is het laatste wat ik wil doen is hem opnieuw installeren. Veilige modus werkt niet(F8 dus). Ik kom wel in de bios. Ik denk gewoon normaal: system temperature (nog):28 graden. Wordt meestal gewoon 43(denk normaal). Cpu temperature 33 graden, cpu fan speed 1323(geen idee of het belangrijk is), current system fan2 speed 435 rpm. Power fan speed 0rpm. System fan1 speed 0rpm. Toen ik nog kon inloggen deed system restore het niet meer. Restore punten waren weg en ik kon geen restore punten meer maken.

Programma's voor virussen en mailware: AVG Spyware en firewall en voor mailware: Adware. Nadat ik dus had gescant is er nooit meer wat gekomen zover ik weet.

Info pc:
Gigabyte GZ-X1 Black
Gigabyte GE-R460-V1 Superb 460W
Gigabyte GA-EP35-DS4 (V2.1) S775
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz
3x Jetram 1GB DDR2-667
Gigabyte GV-NX88T512HP 8800GT 512MB
2x NEC AD-7191S DVD/RW 20x+DL Black Bulk
WD WD5000AACS 500GB 7200 16MB SATA/300
Logitech G15 Gaming Keyboard
Logitech MX400 Performance Laser Mouse
Acer P223Ww

Half jaar oud.

wie mij kan helpen graag(sorry voor de hoeveelheid van de text )
en ssoms staat het dubbel op

ps: ik ben een noob dus niet te moeilijk en sleutelen in mijn kast doe ik ook niet zo graag want hij is namelijk niet goedkoop.(ga nu een week op vakantie dus antwoord even niet)
 
Welkom op Helpmij, Pieter !

Ik denk dat als je al op virussen hebt gescand, dat die het probleem niet maken.
En op het moment dat je nog niet kan inloggen en dan al vastloopt, en dit ook steeds frequenter gebeurd dat het ook geen virus probleem is.
Tijdens de opstart draaien er nagenoeg geen drivers mee, en ook geen virus bestanden.

Ik denk eerder een hardware probleem.
En dan met name de harddisk, voeding of geheugenbankjes.

Wat je makkelijk zelf kunt doen is alle kabels, geheugenbanken, processor, kaarten 1 voor 1 losmaken en weer terugzetten.
Dan sluit je een slecht contact uit.
Dit doen ZONDER 230 volt stekker en liefst met een polsbandje met aarde kabeltje aan een ongelakt deel van de kast.

(Fijne vakantie)
 
Laatst bewerkt:
Maar

Ben nu op vakantie maar je hebt daar draadloos internet. Ik heb een vraag over het doen van dat allemaal los halen kan je mij daarmee tips geven waar de onderdelen zitten enzovoort. En als je de stekker er al hebt uit gehaald waarom moet je dan dit doen" liefst met een polsbandje met aarde kabeltje aan een ongelakt deel van de kast" En dat kabeltje aan het ongelakt deel van de kast(misshien duidelijker);P sorry voor dit noob gedrag maar ik snap het echt nie helemaal en het liefst haal ik hem ook nie uit elkaar maar jah boeie(garantie)
 
Laatst bewerkt:
Dat polsbandje met aarding is om de pc veilig te stellen van statisch elektriciteit.
Veel mensen houden de cv leiding vast, of laten het netsnoer in de pc zitten.
Dat is niet de juiste manier.
Het gaat erom dat jou lichaam dezelfde spanning (potentiaal) krijgt als de massa van de pc.
Dan is de kans nihil dat je door statisch elektriciteit je moederbord verwoest.
1 ("onzichtbaar") vonkje kan dodelijk zijn voor de pc en hardware onderdelen.

Loshalen: trek voorzichtig 1 voor 1 de onderdelen / kabels los, en maak ze direct weer op dezelfde plaats vast.
Dus flatcable los van de harddisk en weer terug.
Dezelfde flatcable los van het moederbord en direct weer vast.
Doe dit met alle kabels, geheugen, kaarten (videokaart, geluidskaart, netwerkkaart indien aanwezig), processor etc.

Ondertussen: GEEN netsnoer aangesloten, en liefst een polsbandje met aarde aan de kast, maar blote arm continu leunen op een ongelakt deel van de stalen kast is ook goed.

http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1401
 
oke echt bedankt:thumb:, maar ik ben nu op vakantie dus ik kan het nu niet doen. En nog een vraagje heel heel soms kom ik wel in mijn computer(register naar een vorige waarde herstellen, kan je me ook bij helpen XD) wat moet ik dan doen om alles te checken(1 op 30), of is dat gewoon slecht voor mijn comp. En ik kom wel in de bios misschien kan ik dan iets kijken of iets het niet doet. En dat ik soms wel in xp kom is dat dan niet dat het juist niet iets met mijn hardware te maken heeft.
 
Windows systeemherstel is alleen bereikbaar als windows in ieder geval een poging doet om te starten en veilige modus nog werkt.
Anders niet.

Wat de bios betreft: ja, daar kun je nog kijken en zien of harddisk, cd-rom enz. aanwezig is.
 
problem is bij systeem herstel is dat de systeem punten weg zijn:(, en veilige modus ja wat moet ik dan doen he.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht even tot je terug bent van vakantie. Daarna zien we even verder.
 
Ik ben net terug en ik probeerde hem op te starten en deed gewoon weer het zelfde:(, maar na 7 keer opnieuw deed hij het toch ^^, maar ik denk als ik hem weer opnieuw opstart dat ie het dan niet meer doet dus wat moet ik nu doen???
 
Laatst bewerkt:
Mijn gegeven opties uitproberen.
Of ter reparatie aanbieden.
 
oke heel erg bedankt dan alvast:thumb: en dan de laatste vraag is er nog een lijst van laatst geinstalleerde items???(of iets wat er in de buurt komt) en zo wat
 
Als je de software lijst bekijkt en je klikt 1x op een item, zie je er een regel staan: Laatst gebruikt.
Twijfel je dan nog, dan zoek je de software op hdd even op.
Dan kijk je naar de meest recente data.
 
misschien kan ik helpen door je alle proccen te geven die bij de startup worden gerunt want in save modus doet hij het al 3 keer achter elkaar(record)(bij msconfig) ff w8ten dat kan wel even duren
 
Laatst bewerkt:
afkortingen: niks aan de hand=np

opstart: avgas(avg np)
xraidsetup: dunno
alcmtr: dunno
applesyncnotifier: iets voor apple np denk ik
avgcc: np avg
nmbgmonitor: nero np
ctfon: dunno
daemon: np(maar ***)
core: dunno(het is van electronic arts)
googleupdate: zal wel goed zijn
dlm: download manager(is wel goed volgens mij voor ipod dacht ik ik weet eigelijk niet waarom ik het had gedownload)
ituneshelper: np
xinside: dunno
lcdmon: van mijn toetsenbord volgens mij
lgdcore: geen idee maar het is van logitech dus het is wel goed denk
msmsgs: dunno want ik heb al messenger bij de volgende
msnmsgr: windows live messenger np
nbkeyscan: nero back it up
nerocheck: nero
nvcpl: dunno
ntunecmd: dunno maar het word uit gevoert op mijn beeldscherm
nvmctray: dunno
nwiz: dunno
pwrisovm: poweriso np
qttask: heb ik wel maar er staat at boottime ik hooop dat dat goed is maar jah
rthdcpl: dunno
jusched: iets met java
googletoolbarnotifier: google np denk ik
adobe reader snelle start: heb ik altijd gehad
powerreg scheduler v3: dunno
xfire: np
 
Wat je makkelijk zelf kunt doen is alle kabels, geheugenbanken, processor, kaarten 1 voor 1 losmaken en weer terugzetten.
Dan sluit je een slecht contact uit.
Dit doen ZONDER 230 volt stekker en liefst met een polsbandje met aarde kabeltje aan een ongelakt deel van de kast.

Dit al bekeken?
 
Je kunt in ieder geval alles van Nero,deamon tools,java,google needforspeed,itunes,uitzetten.
Ook msn zou je uit kunnen zetten en deze later opstarten wanneer je die gebruikt..

Maar denk dat het toch in je hardware gezocht moet worden..
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel maar van nu doet hij het 3 keer achter elkaar en als ik hem normaal opstart misschien nul keer maar dan ligt het toch aan de software en niet aan de hardware:confused:, sorry dat van hardware nog niet geprobeert ben echt bang dat ik hem sloop en ik vraag maandag wel(want dan heb ik weer schoool aan een computer freak of die dat effe voor me wil doen)
 
Laatst bewerkt:
In veilige modus draaien er geen drivers bij je hardware, en dus draait de meeste hardware niet mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan