Zwart scherm na inloggen Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

heywoodu90

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Berichten
13
Goedemorgen,

Een vriendin van mij heeft sinds gisteren een probleem met haar laptop met Windows 8.
De laptop start op, ze kan inloggen, maar direct na het inloggen verschijnt alleen een zwart scherm waar alleen de cursor te zien is.
Het wordt lastiger gemaakt doordat betreffende laptop in Brazilië staat en ik dus niet ter plaatse kan helpen.

Via Whatsapp heb ik haar gisteren door het doen van een systeemherstel geloodst, maar nadat dat eindelijk gelukt was verscheen het zwarte scherm na het inloggen alsnog.
Zou het een verschil maken om een systeemherstel vanuit de Safe Mode te doen (dat hebben we gisteren niet gedaan)?

En wat zijn verder nog mogelijke opties? Op internet kom ik iets tegen als "haal de batterij van de laptop eruit en wacht een minuut", maar naar eigen zeggen gebruikt ze de laptop al heel lang zonder batterij en weet ze niet eens waar die is, dus daar schieten we ook weinig mee op.
Ook oplossingen als het volledig opnieuw installeren van Windows zijn mijns insziens nog niet echt handig. Ten eerste weet ik niet of ze een installatiedisk of iets dergelijks heeft, ten tweede kan ik me niet voorstellen dat dit probleem NIET op een andere manier te verhelpen is.

Groeten,
heywoodu
 
Laatst bewerkt:
Het is heel goed mogelijk dat dat het gevolg van een zware update van windows is.
Win8 heeft de onhebbelijkheid in sommige situaties niet te vertellen wat ie aan het doen is en dan lijkt het of er niets gebeurd en de pc "hangt".
Om er achter te komen of het een zware update is laat dan de pc met zwart scherm na inloggen gewoon staan (bij voorkeur op de stroomadapter aangesloten) en wacht een paar uur. Een paar uur lijkt veel, maar als het een wat trage laptop en/of trage HD is kan zo'n update heel lang duren.

Doet ie na een paar uur nog steeds niets, dan is er wat anders aan de hand.
 
Het is heel goed mogelijk dat dat het gevolg van een zware update van windows is.
Win8 heeft de onhebbelijkheid in sommige situaties niet te vertellen wat ie aan het doen is en dan lijkt het of er niets gebeurd en de pc "hangt".
Om er achter te komen of het een zware update is laat dan de pc met zwart scherm na inloggen gewoon staan (bij voorkeur op de stroomadapter aangesloten) en wacht een paar uur. Een paar uur lijkt veel, maar als het een wat trage laptop en/of trage HD is kan zo'n update heel lang duren.

Doet ie na een paar uur nog steeds niets, dan is er wat anders aan de hand.


Als dat het is, kan het dan kwaad dat de laptop meer dan eens uit is gezet terwijl ie op dat zwarte scherm stond?
Dat ging dan uiteraard met het idee "hij doet niks, dus ik zet hem uit om iets anders te proberen"..
 
Daar is niets met zekerheid over te zeggen. hangt erg af van de fase van update ie zit. Gewoon proberen.
 
Schijnbaar heeft ze op een of andere manier Windows aan het updaten gekregen zonder in te loggen. De laptop is een nacht bezig geweest en vanmorgen bleek ie het weer normaal te doen.

Bedankt voor de reacties, deze kan dus dicht (ik weet niet hoe dat hier gaat, maar het probleem is opgelost) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan