zwart scherm na installatie win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darien

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
13
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Windows 7 start niet meer op en geeft een zwart scherm weer nadat het bios scherm is geweest.
Windows 7 is een schone legale installatie 32bit, dus geen upgrade.
Windows 7 heb ik 2x aan de praat gekregen, nadat ik de eigenaar van de schijf had veranderd.
Dit omdat ik eerst geen toegang had tot 1 partitie. Dus die heb ik toen veranderd van trustedinstaller naar m'n eigen account. Daarna is het de pc 2x gelukt om hem op te starten. Daartussen had ik allemaal programma's geinstalleerd. Nu start windows niet meer op, behalve vista dan. (waar ik nu op draai)
Wat heb ik gedaan:
- systeem herstel (tot voor de installatie van programma's hersteld. fout: Het systeem kan niet worden gestart vanwege een patch.
- opstart herstel foutcode: 0x490
herstelbewerking: mislukt, systeem en integriteit van systeem bestand.
- geheugencontrole: geen fouten

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
systeem:
AMD Athlon 64 processor, 1,8ghz
1gb ram
Nforce 6100

Alvast bedankt!
 
Iemand anders nog een oplossing??

inmiddels de partitie ook al geformatteerd en opnieuw proberen te installeren. Zonder resultaat.
 
Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD, kiezen voor "Repareer m'n Win 7 installatie" , kiezen voor command prompt, dan trommel je eerst in bootrec /fixmbr.

http://support.microsoft.com/kb/927392

Daarna op nieuw opstarten en Win 7 installeren NADAT je de HDD geformatteerd hebt.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie. Je oplossing werkte. tot 2x toe kon ik de pc opnieuw opstarten. Daarna kreeg ik het volgende probleem.
Nu bleef de pc haken bij 'windows starten...'.
Wat heb ik toen gedaan:
Systeemherstel, computer gaf aan dat het gerepareerd kon worden met systeemherstel. Heb daar verder geen details van gezien. Maar pc herstelde zich en startte toen opnieuw op.
En daar bleef tie weer haken op het zwarte scherm.

Ik heb het idee dat de oorzaak bij de updates liggen. Na de eerste keer updates installeren, stuk of 17 geloof ik, deed ie gewoon. Hij startte gewoon op.
Daarna heb ik nog 1 belangrijke en 1 optionele update gedownload. Betreft allebei voor de videokaart.
Toen dat klaar was, zag ik in een flits, dat er 1 mislukt was. Maar geen idee welke, want de pc startte al opnieuw op. En sindsdien ben ik niks verder.

Hoe moet ik nu verder?
 
Iemand een oplossing? Ben er nog steeds niet uit.
Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan