Zwart scherm na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Troapel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hallo,
Ik heb naast mijn win7 nu ook win 8 geïnstalleerd en dat ging allemaal prima.
Toen ik wilde inloggen kwamen er tegels te voorschijn die bij de eerste actie verdwenen waarna ik ze niet meer terug heb gezien.
Als ik nu opstart krijg ik na in te loggen als een gebruiker een zwart scherm en als ik mijn muis aanraak ook het pijltje die gewoon beweegt.
Verder kan ik dus helemaal niets.
Intussen ben ik er achter dat ik met toetscombinaties (win en U) het configuratiescherm en dus ook alles kan benaderen op de harde schijf.
Ook de resolutie van het scherm heb ik terug gebracht maar ook dat hielp niet.
Ik heb nog 2 keer een andere versie van win 8 geïnstalleerd maar ook dat hielp niet.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want de rest aan zwarte schermen op Google heeft me niet verder geholpen.

Probeer eens als je bent aangemeld: windows+R>typ: explorer.exe . wacht even. Zie je dan wat?

Martijn,

Bedankt voor je hulp, helaas werkte het niet.
Het zette me wel aan het denken en met WIN+U ben ik toen naar explorer.exe gegaan en heb dat aangeklikt.
Toen werkte het allemaal en heb alle updates binnengehaald in de hoop dat de fout dan weg zou zijn.
Helaas, na opnieuw opstarten bleef het probleem en moet ik met een omweg Win 8 opstarten.
Ik weet nu wel dat het zou moeten werken, maar nu moet ik alleen nog weten waar ik iets aan kan passen dat explorer.exe wordt opgestart.

Wel de chipsetdriver en die voor de grafische kaart kunnen installeren?

Ik neem aan dat hij die gewoon geinstalleerd heeft daar alles wel gewoon werkt.
Het probleem is dat ik via een omweg op moet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan