Zwart scherm na nieuwe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuluji70

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Help.Ik heb (nieuwe)HDD geïnstalleerd maar als ik mijn computer aanzet, dan krijg ik een zwart scherm met de mededeling dat ik computer normaal moet starten.
Wat is dan de bedoeling normaal starten, en je krijg een paar seconden om dat te doen.
Dat was mijn vraag, alvast bedank

Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we maar vooraan beginnen:

die hdd is dat een sata of een ide hdd ?

Stel dat het een IDE schijf is, heb je dan het jumpertje exact zo gezet als dat 'ie bij de oude stond?

En als je "normaal" start, wat gebeurd er dan?
Is het soms het opstartmenu van windows na een abrupte poweroff?

Harddisk

Laten we maar vooraan beginnen:

die hdd is dat een sata of een ide hdd ?

Stel dat het een IDE schijf is, heb je dan het jumpertje exact zo gezet als dat 'ie bij de
oude stond?[/

De jumpertje heb ik precies gezet als dat ie bij de oude stond.
• Model:2B020H1 (541DX)

• 5400 RPM Spindle Speed
• IDE aansluiting

QUOTE]

En? wat gebeurt er dan?

Kom je dan gewoon in windows?

Vertel eens wat meer, zo schiet het niet op.:confused:

Heb je wel windows op die Schijf?
en als je er 2 hebt en op die andere zit de windows moet je ze ff omdraaien dus de andere master en andere slave!
Volgens mij:S

Heb je wel windows op die Schijf?
en als je er 2 hebt en op die andere zit de windows moet je ze ff omdraaien dus de andere master en andere slave!
Volgens mij:S

Er zit maar een in, de ander heb ik in de prullenbak gedeponeerd.

Ja kunt niet zomaar een windows uit een andere computer gebruiken, die werkt niet met andere hardware, opnieuw installeren dus.

Ja kunt niet zomaar een windows uit een andere computer gebruiken, die werkt niet met andere hardware, opnieuw installeren dus.

Dat dacht ik al daarom heb ik meteen geprobeerd opnieuw te installeren.
Ik heb de cd met win pro erin gedaan maar hij doet helemaal niet zwart scherm blijf.
ik denk zelf dat iets niet in orde is met deze schijf.

2 vraagjes:
1. de schijf krijgt stroom.....? ;)
2. kun je voordat er ook maar iets gebeurt, wel het bios in? Zo ja, wordt de schijf herkend?

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik al daarom heb ik meteen geprobeerd opnieuw te installeren.
Ik heb de cd met win pro erin gedaan maar hij doet helemaal niet zwart scherm blijf.
ik denk zelf dat iets niet in orde is met deze schijf.

Heb je in de bios de opstartsequence veranderd zodat hij de cdrom als eerste ziet? en hij ook daadwerkelijk van die cd opstart met de vraag OF je ervan op wilt starten?

Heb je in de bios de opstartsequence veranderd zodat hij de cdrom als eerste ziet? en hij ook daadwerkelijk van die cd opstart met de vraag OF je ervan op wilt starten?

Nee, simpelweg omdat ik niet zoveel afweet van computer.

Leesvoer, kan ook de F2, F10 of een andere toets of combinatie zijn, maar meestal de del toets om in de bios te komen.

Nee, simpelweg omdat ik niet zoveel afweet van computer.

Als dat zo is, had je (naar mijn bescheiden mening) de pc nooit open moeten maken, maar goed da's nu passe.

Je hebt nog steeds 1 cruciale vraag niet beantwoord: heb je de harddisk wel stroom gegeven en zit die grote stekker wel goed in de hdd aangedrukt? Daarnaast, heb je wel de goede grote stekker genomen? (Er hangt er wellicht nog een los of zelfs mogelijke meerdere) Als je de verkeerde hebt genomen, zit die schijf thans niet op eerste (primary) en op master, maar mogelijk op 2e (secundary)

Kijk het feit dat je een groot en zwart scherm krijgt doet mij vermoeden dat er helemaal geen schijf aanwezig is (voor het bios)

Laatst bewerkt:
Leesvoer, kan ook de F2, F10 of een andere toets of combinatie zijn, maar meestal de del toets om in de bios te komen.

Beste Lange weet je wat ik doe?Ik breng de harddisk terug en ik ga een ander kopen .
Ik denk zelf dat het veel beter is dan dit hele gedoe.Bedank voor de moeite en tot ziens

Beau

......................................... :rolleyes: :eek:

[edit] ik ben vandaag heel open en eerlijk, vandaar: als jij niet de moeite wil nemen om alle gegeven adviezen / vragen serieus te nemen: "zoek het dan maar uit"! No offence ;) :D [end edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan