zwart scherm na opstart met functionele muispijlte

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
dag beste

ik heb een laptop met windows 10 hij start normaal op, je komt ook op de wachtwoord invul gedeelte maar na ingave van het wachtwoord logt hij in en je krijgt een zwart scherm waar je een wit muispijltje ziet die je kan bewegen maar verder krijg ik geen beeld geen achtergrond of niks

wat kan ik doen om dit te herstellen ?

EDIT

ik heb veilige modus ook geprobeert maar kreeg hetzelfde, ik heb via taakbeheer gezien dat explorer.exe niet draait meen dat deze voor de taakbalk enz.. moet zorgen dus....

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je met F5 bedoeld om systeemherstel of veilige modus te starten bedoelt maar geen van die dingen werken, in veilige modus heb ik hetzelfde probleem

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel f5 om je bureaublad te vernieuwen, maar ik vermoed dat het inderdaad niet de oplossing is. Welke processen zie je in de taskmanager?

zijn beetje teveel processen om op te noemen maar na speurwerk kwam ik erachter dat je normaal explorer.exe er ook in moet zien maar die zit er niet in en als ik die start gebeurt er niks die komt er even instaan en terug weg is die zonder enige andere comotie erbij

als je in taakbeheer zit linksboven op bestand klikken, nieuwe taak uitvoeren.
Type daar in explorer.exe en klik op ok. Als deze dan nog niet werkt zul je waarschijnlijk moeten gaan herstellen.

ik heb dit al gedaan en dan komt explorer erin maar na een +- 3à sec. tot min. gaat die er terug uit en blijft zelfde beeld, kan ik het herstellen zonder dataverlies en geinstaleerde software verlies? zoja hoe?

Heb hier nog iets gevonden wat misschien kan helpen.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-7-explorerexe-not-starting-when-i-boot-my/0e69419b-d900-4df9-a02a-f05eab15dc9b
Je kan in het register komen door bij taakbeheer nieuwe taak uitvoeren "regedit.exe" in te voeren.
Let op je past dus wel iets in het register aan als je iets fout doet kan je problemen krijgen.

Windows kun zonder dataverlies herstellen als je herstelpunten dit moet je in windows 10 wel voort helaas zelf instellen, dus als je dat nooit gedaan hebt zijn er geen.
Dan kun je nog via een cd of usb met win 10 erop herstellen (hierbij ben ik niet zeker van data behoud heb ik al lang niet meer gedaan).

Laatst bewerkt:
ben er maar een systeem herstel mee aan het doen (recovery naar fabrieksinstellingen) welke antivirus is beste en gratis voor die pc ? eentje die de gebruiker weinig aan moet doen want de gebruiker kent weinig van pc's en had er ook een speed nog wat app opstaan wat voor malicuis software staat en andere software die mischien aangeraden is ?

oke jammer dat de andere opties niet meer hielpen. Ik persoonlijk weet niet zoveel van gratis antivirus aangezien ik voort een betaalde gebruik aangezien ik te veel binnenhaalde.
Ik zou als advies geven om even te zoeken in helpmij naar topics over gratis antivirus(ben er zeker van dat dit al vaker gevragen is) en anders een apart topic aan te maken met deze vraag.
Tegen malware kun je altijd malwarebytes gebruiken is ook slim om zo nu en dan mee te scannen.

Een aanrader is de gratis Avast Free, gebruik ikzelf al vele jaren tot volle tevredenheid.
Mbam (zie de link in m'n handtekening) kun je ernaast gebruiken, de gratis versie moet je handmatig gebruiken.
Bij het downloaden en installeren even opletten, er wordt meestal gevraagd om een gratis proef pro-versie mee te installeren, niet doen en ook niet Chrome o.i.d. mee laten installeren.
Ik zie net dat je nu bij Mbam die opties voor 14 dagen automatisch erbij krijgt, dat was eerst niet dus heb je waarschijnlijk geen keuze.
Dus niet de snelle install maar geavanceerd of persoonlijke voorkeur kiezen bij installatie.
Mensen die altijd snel klakkeloos op ok klikken komen meestal achteraf hier op het forum terecht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan