zwart scherm na opstarten bij direct gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperik

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
hallo.

ik heb met mijn PC de laatste tijd het probleem dat hij een paar minuten na het opstarten een zwart scherm laat zien en dan niets meer doet tot ik hem reset.
dit is dus alleen een zwart scherm, geen no input of wat dan ook, alleen zwart.
als ik gelijk aan de gang ga voordat hij 100% klaar is met opstarten krijg ik dus na +/- 5 minuten de "crash"
ik had al gelezen dat dit aan de monitor zelf kon liggen, mijn tv zit ook aan de pc en als ik die ook aanzet valt die tegelijkertijd uit dus het is niet de monitor.
dan komen er veel uit op de videokaart, geheugen of de voeding.

ik ben er al wel achter gekomen dat ik geen probleem heb als ik hem rustig laat opstarten en een paar minuten laat lopen voor ik iets ga doen.
als ik hem de tijd heb gegeven kan ik daarna de zwaarste spellen en programma's tegelijkertijd laten draaien zonder problemen en dan kan de voeding/geheugen/videokaart alles probleemloos aan, dus waarom zouden die het tijdens het opstarten dan niet redden?

als ik direct aan de gang ga is het trouwens niks zwaars, iets op internet opzoeken of media player starten of zelfs maar wat programma's sluiten die direct openen bij het opstarten is al genoeg om na een paar minuten de boel te laten crashen.

ik hoop dat een van de computergoden hier mij meer duidelijkheid zou kunnen geven over wat er evt. aan de hand is.
even snel iets opzoeken is er nu niet bij namelijk, ik laat hem nu voor de zekerheid maar even 10 minuten lopen voor ik iets ga doen omdat hij dan probleemloos blijft draaien.

als jullie meer info nodig hebben laat het maar weten dan zorg ik daar voor.

Welke voeding heb je nu? Al eens een andere voeding geprobeerd?

Geef ook de volledige specs van je pc maar eens, dan kan nooit kwaad.

OS win7 64x
processor intel i7 4790 3.60Ghz 8 cores
RAM 16 Gb
Videokaart nvidia Geforce GTX 650 Ti Boost (geheugen staat op 4Gb)
voeding is 650 Watt

Ok, dat is geen slechte voeding in principe. Toch zou dat wel het eerste zijn wat ik zou proberen te verwisselen als je daar de mogelijkheden voor hebt.

Heb je je drivers al eens opnieuw geïnstalleerd?

drivers heb ik gedaan maar dat hielp niks dus ik ga binnenkort ff een andere voeding proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan