Zwart scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste mensen,
Ik weet niet of dit in de categorie software of hardware valt...
Mijn Medion-PC doet al maanden moeilijk met opstarten. Zolang ik de PC in standby-modus laat staan, gaat het goed.
Als ik 'm uit zet en weer aan zit ik na het WindowsXP logo tegen een zwart venster aan te kijken en gebeurt er niets meer. Nu heb ik problemen gehad met de koeler van mijn videokaart. Dit zit er in:GeForce 6610 XL grafische kaart 128 MB DDR3 memory 800 MHz. De PC maakte altijd enorm veel lawaai omdat de ventilator vrijwel constant aan het loeien was. Ik heb 'm laten repareren en het bleek dat mijn videokaart-koeler doorgebrand was. Toen ik 'm terug kreeg deed ie 't prima met vrijwel geen geluid meer van de ventilator. Alleen blijft het probleem dat ik na een koude start weer een zwart scherm heb. Mijn "truc" is dan in Velige modus te gaan en dan opnieuw opstarten. Dan doet ie het wel. Maar dat is wel erg omslachtig.
Wie weet een oplossing?
Dank alvast voor het meedenken.

Jos

Dit kan meerdere oorzaken hebben
Gezien het probleem met de videokaart is het mogelijk dat de oorzaak daar zit.
Staan er in apparaat beheer uitroeptekens oid?
Zo nee, dan zou mijn eerst gok zou zijn om de drivers van de videokaart opnieuw te installeren met de nieuwste drivers.
Er is een kans dat het geheugen van de kaart defect is (te heet geworden?). De veilige modus vraagt namelijk veel minder van de kaart. Dit is (zover ik weet) echter niet simpel te testen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Dit kan meerdere oorzeken
Gezien het probleem met de videokaart is het mogelijk dat de oorzaak daar zit.
Staan er in apparaat beheer uitroeptekens oid?
Zo nee, dan zou mijn eerst gok zou zijn om de drivers van de videokaart opnieuw te installeren met de nieuwste drivers.
Er is een kans dat het geheugen van de kaart defect is (te heet geworden?). De veilige modus vraagt namelijk veel minder van de kaart. Dit is (zover ik weet) echter niet simpel te testen.
mvg leo

Nee, geen uitroeptekens.
Ik heb via Beeldscherm-instellingen een code voor het stuurprogramma gevonden. Misschien kun je daar aan zien of ik de nieuwste drivers heb: 6.14.10.9424
De man die mijn die mijn PC repareerde raadde me aan om de vernieuwingsfrequentie op 60 HZ te zetten. Volgens hem was het probleem dat ik 'm op 75Hz had staan.

wat de videokaart betreft is 75hz geen probleem en vereist voor een (ouderwetse) crt scherm.
Een lcd monitor doet het vaak wel beter met 60hz, al geprobeerd?

Oplossing?

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost helaas...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan