zwart scherm na opstarten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee dat probleem blijft bestaan met een normale opstart.
echter wanneer ik opstart vanaf hirens boot cd heb ik een heleboel mogelijkheden. waaronder dos programs, mini windows XP, en mini linux, wanneer ik dan xp start (vanaf cd) kom ik in een uitgeklede xp met beperkte mogelijkheden. ik kan bijvoorbeeld wel alle partities bekijken en inzien, maar kan er niets mee doen zoals bijvoorbeeld verplaatsen, of kopieren

Je moet (ik meen) linksboven een optie aanklikken. Iets van progamma's o.i.d.
Je zult zien, dat er een schat aan gereedschap opstaat, waaronder je data te copïeren naar een extern medium.

Het heeft me heel wat gekost maar uiteindelijk is het me gelukt.
De win7 cd welke ik heb blijkt geen volledige windows versie te zijn maar een upgrade (vista naar 7) daarom deed die het dus niet denk ik.
wel had ik nog een volledige versie van XP. deze heb ik op mijn C geinstalleerd
Daarna kon ik bij mijn D (data) waar ik vervolgens een backup van heb gemaakt.
Vervolgens w7 over XP gezet.
Daarna alle programs weer opnieuw geinstalleerd.
Iedereen ontzettend bedankt voor de hulp!!!!:thumb:

ik merk dat het niet volledig is gelukt, bij installatie van w7 heb ik gekozen voor mijn C schijf. De D (data) heb ik ongemoeid gelaten.
Nu zie in eigenschappen van computer dat mij harde schijf bestaat uit de C schijf van 40 GB, (ipv 80GB) mijn D schijf is volledig verdwenen???
Daarbij is mijn RAM geheugen ook opeens gehalveerd (van 2 naar 1 GB)
Soms denk ik dat ik beter iets nieuws kan kopen maar ja......

Je hebt in elk geval je data apart gezet.

Ik zou het helemaal opnieuw doen, en bij de optie op welke partitie je hem moet installeren, alle partities verwijderen en evt. nieuwe aanmaken.

Maak er twee, en installeer hem op de eerste (C).

Eerst formatteren (snel) naar NTFS.

heb met mini partition wizard ff gekeken, blijkt dat mij tweede partitie geen letter meer had??? en dus niet meer werd herkent. kon ik dus makkelijk oplossen.
Nu alleen nog mijn RAM geheugen terug

Wissel je geheugenbankjes eens.
Ook een voor een testen, dan kun je zien of er evt. een gebrek is.
Op de Hiren's boot cd staan div. progamma's om je ram te testen, bv. memtest86.
Opstarten met deze cd en laat memtest je ram een controleren. Dat duurt even, maar dan heb je ook wat.

Geheugenbankjes omgewisseld: probleem opgelost (was alles maar zo simpel)
Iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan