Zwart scherm na scan spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philip Meijer

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
XP pc met zwart scherm na een Spybot scan.

Op 25 of 26 december - weet het even niet precies - heb ik mijn pc eerst gescand met AVG. Geen problemen en ook geen virussen
Daarna een scan met Spybot Search and Destroy laten draaien. die was al bijna klaar toen ik tussendoor even keek.
Later wilde ik de pc afsluiten en was het scherm zwart. Niet uit ! In het donker kwam er toch een bepaalde gloed vanaf.

Niets hielp meer: met F8 allerlei andere opstartmogelijkheden geprobeerd. Zonder succes.
ik heb een opstartbare CD-rom met BartPE. Maar weet niet goed daar mee om te gaan. Ik heb geen installatie-CD met XP. Gelukkig wel een goede backup van bestanden.

Ik heb al een paar uur gezocht naar oplossingen en handleidingen op het web. Nog steeds zonder succes.

Wie kan mij helpen?
Philip

XP pc met zwart scherm na een Spybot scan.

Op 25 of 26 december - weet het even niet precies - heb ik mijn pc eerst gescand met AVG. Geen problemen en ook geen virussen
Daarna een scan met Spybot Search and Destroy laten draaien. die was al bijna klaar toen ik tussendoor even keek.
Later wilde ik de pc afsluiten en was het scherm zwart. Niet uit ! In het donker kwam er toch een bepaalde gloed vanaf.

Niets hielp meer: met F8 allerlei andere opstartmogelijkheden geprobeerd. Zonder succes.
ik heb een opstartbare CD-rom met BartPE. Maar weet niet goed daar mee om te gaan. Ik heb geen installatie-CD met XP. Gelukkig wel een goede backup van bestanden.

Ik heb al een paar uur gezocht naar oplossingen en handleidingen op het web. Nog steeds zonder succes.

Wie kan mij helpen?
Philip

ik weet niet of je pc alweer normaal in xp opstart,

als dit wel gebeurd zou ik eens nieuwere drivers voor de videokaart gaan zoeken
misschien helpt dit.

Groet, Robin

Nog even:
Ik wil weten of ik via BartPE iets kan uitrichten en vooral 'hoe'

BartPE kan denk ik dit probleem niet oplossen, het enige wat je er wel mee kan doen is
bij je bestanden komen.

Misschien kun je proberen een XP Installatie cd van jou windows versie lenen (familie, Buren, Kennisen)

Als je een cd hebt kunnen lenen dan kun je hiermee je windows proberen te herstellen.

Via deze link kun je meer te weten komen over het herstellen van Windows:

http://support.microsoft.com/kb/307654

Een opdracht die ik altijd gebruik is chkdsk /p

Hiermee wordt windows uitgebreid gecontroleerd en fouten worden hersteld

Groet, Robin

Bedankt, ik ga buurten. Ik heb dan wel een illegale versie van Windows op mijn pc? Of moet ik dat niet zo zien?

CHKDSK heb ik wel uitgevoerd, maar zonder toevoeging /p
Ga ik proberen.
Thanx,
Philip

Bedankt, ik ga buurten. Ik heb dan wel een illegale versie van Windows op mijn pc? Of moet ik dat niet zo zien?

CHKDSK heb ik wel uitgevoerd, maar zonder toevoeging /p
Ga ik proberen.
Thanx,
Philip

Hallo Philip,

Je kan gewoon met een installatie cd je windows herstellen of je windows legaal is of niet,
het enige wat wel van belang is dat je de juiste installatie cd hebt
VB: Als je XP Professional hebt moet je een xp professional installatie cd hebben om hem te herstellen.

Ik hoop voor je dat iemand je een cd kan lenen.

Je weet wel welke versie van Windows XP hebt?

Groet, Robin

Robin,

Dank voor je geruststellende bericht.
De leverancier heeft destijds netjes een stikker op de kast geplakt:
Het is een XP Home Edition.
OEM product.
Ook de Product Key staat er netjes op.

Groeten,
Philip

Robin,

Dank voor je geruststellende bericht.
De leverancier heeft destijds netjes een stikker op de kast geplakt:
Het is een XP Home Edition.
OEM product.
Ook de Product Key staat er netjes op.

Groeten,
Philip

Ok dan moet je een XP Home Edition cd proberen te lenen.

Hallo Robin,

Is het ook mogelijk die te downloaden bij Microsoft? Heb je daar ervaringen mee / over gehoord?
Ik ben aan het buurten voor de CD-rom
mvg,
Philip

Hallo Robin,

Is het ook mogelijk die te downloaden bij Microsoft? Heb je daar ervaringen mee / over gehoord?
Ik ben aan het buurten voor de CD-rom
mvg,
Philip

Hallo Philip,

Je kunt hem niet downloaden bij microsoft, je kunt hem wel via torrents downloaden
maar dit is illegaal en duurd bovendien ook nog een tijdje voor het downloaden klaar is.
De enige mogelijkheden die ik zie zijn:

1. Een XP Home edition cd kopen
2. Een XP Home edition cd te lenen

Als je een cd koopt zal het tussen de 70 en de 100 euro kosten, helaas wordt deze cd niet meer overal verkocht omdat microsoft met Windows XP gestopt is.
Je zou kunnen proberen deze via internet te kopen of probeer het bij een computerwinkel bij jou in de buurt.

http://www.4allclients.nl/?action=4&id=1631289 (dit zal je misschien ook wel een stap verder helpen)

Groet, Robin

Laatst bewerkt:
Hallo Robin,

ik heb even niets van me laten horen. Ik ben er nog niet uit. 70 a 100 euro voor een 5 jaar oude pc uitgeven vind ik nog even geen optie. Kan altijd nog.
Ik heb inmiddels wel een XP Prof.Ed. in huis. Iemand nders meldde mij weer dat ik die gewoon in een aparte directory kan plaatsen (installeren?)
Daar ben ik eigenlijk toch nog maar niet aan begonnen, omdat ik vrees dan ook een prod. key te moeten weten. Mensen die mij hun Windows installatie cd lenen zijn begrijpelijkerwijs niet snel geneigd deze sleutel mee te leveren.
Ik weet ook niet zeker hoeveel ruimte XP pro vraagt en of de C-partitie (waar ook mijn besturingssysteem op staat genoeg ruimte over heeft.)

Ik heb inmiddels wel een aanbieding voor het lenen van een XP Home Ed. Die moet ik nog ophalen. Kun je me eventueel nog uitleggen waarom het persé die installatie cd. moet zijn? Is dat omdat ik 'm dan middels de optie 'R' (herstel) kan starten?

Alvast bedankt voor je antwoorden tot nu toe.

m.vr.g, Philip

Hallo Robin,

ik heb even niets van me laten horen. Ik ben er nog niet uit. 70 a 100 euro voor een 5 jaar oude pc uitgeven vind ik nog even geen optie. Kan altijd nog.
Ik heb inmiddels wel een XP Prof.Ed. in huis. Iemand nders meldde mij weer dat ik die gewoon in een aparte directory kan plaatsen (installeren?)
Daar ben ik eigenlijk toch nog maar niet aan begonnen, omdat ik vrees dan ook een prod. key te moeten weten. Mensen die mij hun Windows installatie cd lenen zijn begrijpelijkerwijs niet snel geneigd deze sleutel mee te leveren.
Ik weet ook niet zeker hoeveel ruimte XP pro vraagt en of de C-partitie (waar ook mijn besturingssysteem op staat genoeg ruimte over heeft.)

Ik heb inmiddels wel een aanbieding voor het lenen van een XP Home Ed. Die moet ik nog ophalen. Kun je me eventueel nog uitleggen waarom het persé die installatie cd. moet zijn? Is dat omdat ik 'm dan middels de optie 'R' (herstel) kan starten?

Alvast bedankt voor je antwoorden tot nu toe.

m.vr.g, Philip

Hallo,

Alvast goed dat mensen bij jou in de buurt je hun windows cd wel willen laten lenen.
Je zou wel kunnen proberen je windows te herstellen met je XP Prof cd.
Maar of dit dan gaat werken weet ik niet 100% zeker omdat je een home editie versie
hebt. Ik heb tot nu toe dit zelf ook nooit uitgetest of je met een andere versie installatieschijf van xp je xp kan herstellen.
Ik heb je aangeraden die cd met xp home te gebruiken omdat ik namelijk wel zeker weet dat je hier mee je Windows XP Home editie kan herstellen.

Het zou kunnen zijn dat als je hem probeert te herstellen met de xp prof cd dat hij de melding geeft dat je die versie niet geinstalleerd hebt.

Als dat zo is zou je beter nog achter die xp home cd aan kunnen gaan.

Hopelijk heb ik je voldoende geinformeert dat je weer een stap verder bent.

Vriendelijke Groet,

Robin

Wouw, je bent weer snel zeg:
ja, ik ga binnenkort die home ed. uitproberen.
volgens mij kreeg ik inderdaad een melding dat ik xp prof niet geïnstalleerd had, maar weet dat even niet zeker meer.
groetjes, Philip

Daar ben ik weer,
Inmiddels een installatie cd van Windows Home Edition in mijn defecte pc gestopt.
Gaat prima tot nu toe.
Hij vraagt om op een toets te drukken als ik vanaf cd wil starten. Netjes gedaan.
dan worden allerlei bestanden laden.
Vervolgens wordt gevraagd of ik voor het herstellen van een xp installatie een [R] wil intoetsen. Dat heb ik gedaan.

Maar nu vraagt hij:
bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden?

Wat moet ik daar invullen?

Kan ik overigens veilig contact opnemen met Windows xp solution center? ik heb immers een legale versie van windows xp.
http://support.microsoft.com/?scid=ph;nl;1173#tab6

O, ik geloof dat ik het antwoord op die vraag al zie: het is geen nieuws: daar willen ze natuurlijk voor betaald worden: € 72 voor een supportaanvraag per mail. eventueel verwijzen ze me door naar de fabrikant van de pc.

m.h.g.
Philip

Laatst bewerkt:
Hoi !

Meestal 1 intrommelen, en bij admin-ww. gewoon enteren.

Tenzij je een admin-ww. hebt ingesteld uiteraard.

Daarna je commando's achter de prompt intoetsen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dat zei ik dus in m'n vorige post:

begin maar met:

chkdsk /r , gevolgd door "enter".

Daarna:

fixboot

fixmbr

Steeds enteren ondanks de waarschuwingen.

Exit, en je PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.

ik heb
chkdsk / r
en
chkdsk /p
laten uitvoeren.
Geen problemen gezien.

Nu na commando fixboot krijg ik het volgende op scherm:

De doelpasrtitie is C:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wilt schrijven op partitie c?

Wat raden jullie me aan?
eerst EXIT en kijken of hij het weer doet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan