Zwart scherm na Slaapstand/Stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo,

Na afsluiten van mijn laptop naar Slaapstand of Stand-by start hij na terugkeer uit deze situaties met druk op de aan-uit-knop waarschijnlijk wel op, maar ik krijg mijn scherm niet terug (blijft zwart :(). Ik weet, dat de machine "waarschijnlijk" opstart: Ik zie de controle-leds flipperen en knipperen zoals bij een normale opstart: HD-lampje, Caps-lock, andere LED's.:confused:
De computer uitzetten kan bij zwart scherm natuurlijk niet met de muis via Start/Uitschakelen/...enz... Het moet nu dus door de aan-uit-knop een 5 a 6 seconden vast te houden.
Als ik dan vanuit dat zwarte scherm afsluit door de aan-uit-knop 6 sec. vast te houden en start dan na een minuutje of zo weer op, dan is het scherm er weer, maar wel met sterk afwijkende resolutie. Ik kon dit alleen maar goed krijgen door de Nvidia-drivers opnieuw te installeren! :mad:

Het gaat om een ACER Aspire 5920G met WinXP (deze erop gezet op na originele WinVista eraf en drivers aangepast specifiek voor XP).
Beeldkaart = Nvidia Gforce 8600M GT
CPU = Intel Core 2 Duo T7500 @ 2.20 GHz,
RAM = 2 GB
HD = 160 GB (4 partities), 75% vrije ruimte

Ik heb nu de volgende vagen:

1. 1.Wat is er aan de hand?
  2. 2.Hoe los ik het op? (Slaap/stand-by met normale opstart na terugkeer daaruit)
Alvast bedankt....:love:
H.

haha.. altijd weer die Acer Laptops.. :P
bij mij moet ik op het aan knopje drukken als ik dan weer de klep open doe.. en dan 2 minuten wachten.. dan doet hij het meestal bij mij weer.. (dan komt hij bij login-scherm)

haha.. altijd weer die Acer Laptops.. :P
bij mij moet ik op het aan knopje drukken als ik dan weer de klep open doe.. en dan 2 minuten wachten.. dan doet hij het meestal bij mij weer.. (dan komt hij bij login-scherm)

Ga jij naar de slaapstand door de klep te sluiten?
Ik doe de klep niet dicht om naar de slaapstand of zo te gaan. Via Start/Uitschakelen/Slaapstand ga ik daar naar toe.
Trouwens, hoe kun jij op het aan-knopje drukken terwijl het klepje dicht is? Of begrijp ik je nou verkeerd? :)

ik bedoel.. ik doe de klep dan open.. en druk op het aan knopje :P..

en ik kan ook gwoon via START menu gaan.. maar als ik klep dicht doe dan gaat hij ook..

Niemand enig idee over zwart scherm?

Hallo Helpers....,
Ik kreeg slechts een goedwillende helpreactie, maar die gaf geef oplossing voor mijn zwart-schermprobleem van terugkeer uit slaap resp. standby stand.
Is er echt niet iemand onder dit deskundige forum, die een al was het maar aanwijzing heeft voor de oplossing van dit probleem.
Alvast bedankt.

Ik heb ook een acer, Vista + drivers.....
Nog nooit problemen mee gehad

Als ik hem in de slaapstand zet met FN knop en de slaapstand knop (een van de cijfers is dat) en sluit de klep...... dan wil ik hem later weer opstarten en doe ik alleen de klep open, ga met mijn vinger een keer over de mousepad heen en dan reageert hij direct en kom ik in mijn login scherm.

Volgens mij hoef je dus de aan/uit knop bij Slaapstand helemaal niet te gebruiken. :thumb:

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad op mijn werk met een vaste Dell pc op windows 7.

Daar had ik minstens 1x in de week het probleem dat ik mijn scherm niet meer aan kreeg als ik even weg was geweest waardoor de computer op stand by of slaapstand gesprongen was. Het enige wat ik hier aan kon doen was de de pc uitzetten door de power knop even in te houden en opnieuw opstarten.
Ik heb dit probleem opgelost door de instellingen zo te veranderen dat de pc niet meer automatisch op stand by of slaapstand kan springen. Een andere manier heb ik nog niet kunnen vinden.

Mijn vader heeft sinds kort een laptop van Dell met windows 7 en hij heeft nu ook hetzelfde probleem.

Weet iemand een betere manier om dit op te lossen?

Het is niet netjes een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, dat is verwarrend voor de topicstarter. Daarnaast post je in een ouder topic dat niet actueel is.

Ik zet hier een slotje op, natuurlijk kun je wel een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan