Zwart scherm na windows laadscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

steeevje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Heb zojuist even windows xp SP2 geinstalleerd
dan installeer ik de drivers van mijn moederbord ( cd )
dan start ik opnieuw op krijg ik laadscherm en daarna een zwart scherm

Wat moet ik doen ?

Wat zijn je systeemgegevens? (met opgave van merk en type moederbord)

Amd Athlon 3800+

moederbord:

Asrock AM2NF6G-VSTA

( maar hij deed het gister gewoon. nog ....met windows heb ff andere Xp prof erop gezet en oppeens doet die het niet meer en ben me pc al 2 maanden kwijt omdat die het niet deed nu weer )

hij doet het juist niet meer nadat ik de drivers van de cd erop heb gezet
en die heb ik nodig om te internetten enz. en geluid

Trommel, zodra de Biosmeldingen voorbij zijn, direct enkele malen snel achter elkaar op de F8 functietoets totdat je een XP-opstartmenu krijgt.

Kies daar met je pijltjestoetsen: "Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)" en druk op Enter

Je zou nu weer in Windows moeten komen. Maak dan direct een herstelpunt aan:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Ga je daarna eens afvragen wat er met je drivers aan de hand is, want klaarblijkelijk liggen daar de problemen.

Haal desnoods via een andere computer andere drivers op, bij voorkeur bij de fabrikant, en breng ze met een cd of memory-stick of iets dergelijks over naar je XP machine.

Gaat het dan weer mis met het opstarten, dan weer terugkeren naar de "Laatste bekende juiste configuratie", zoals boven omschreven.

Tijs.

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)"

als ik daar op druk doet die het ook niet..

ik kan wel in veilige modus komen

Prima, start op in Veilige modus.

Kijk dan eerst of je driver(s) via Software (Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl) moet verwijderen (vooral grafische drivers moeten via Software verwijderd worden).
Als dat verder, na een herstart, niet genoeg blijkt te zijn, ga weer in Veilige modus, en vervang daarna andere niet goed-werkende drivers door betere (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc).

Lukt het daarna weer om 'normaal' op te starten, dan herstelpunt maken, en aan de slag met de grafische driver.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
heb het nu gedaan
alle drivers eraf

heb verkennen gedaan op me driver cd.

welke drivers kan ik nu wel installeren ?
of moet ik ze van de moederbord site afhalen ?

heb ff cd geinstalleerd maar dan geen drivers voor beeldscherm en kan nu rustig internetten

maar nu mist me pc een paar bestanden:

c:/windows/system32/Nvmctray.dll !
c:/windows/system32/Nvcpl.dll !!

EDIT: moet ik nu nog een vga driver downloaden ??
Maar vanwaar ???

me moederbord: Asrock AM2NF6G-VSTA

Laatst bewerkt:
[...]maar nu mist me pc een paar bestanden:

c:/windows/system32/Nvmctray.dll !
c:/windows/system32/Nvcpl.dll !!

[...]

Dat probleem zou opgelost moeten zijn zodra je de juiste grafische driver geïnstalleerd hebt. Zie de link van Lange Pier, waar mijn bijlage een deel van laat zien.

Kies de driver die hoort bij het besturingssysteem dat je hebt (in jouw geval: De driver voor Windows 2000 en XP kiezen, tenzij je Windows XP 64 bit zou hebben, dan die kiezen).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• nvidia_asrock.JPG
    nvidia_asrock.JPG
    25 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan