Zwart scherm na XP splash screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scryden

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik zit met een zeer vervelend probleem op mijn pc en ik ben eigelijk niet zo'n fan van een clean install...
Dus het probleem: Sinds 3 dagen terug heb ik nadat de windows XP splash screen getoond wordt, het scherm zwart blijft, de muis is echter wel zichtbaar. Normaal gesproken wordt eerst mijn muis getoond en laad hij vervolgens verder naar het inlogscherm maar dat doet hij nu niet meer hij stopt dus met laden nadat de muis getoond wordt en het scherm blijft verder zwart.
Pas na meerdere malen resetten start hij goed op.
Dan in windows zelf heb ik het volgende probleem: Als ik op google wat ga zoeken en ik klik een zoekresultaat aan dan opent er een popup met "redirected" die naar abcjump.com en andere websites toe gaat i.p.v de werkelijke website en het internet is gelijk heel traag.
Ik dacht dat dit misschien een virus of malware is en het verband hield met het slechte opstarten dus ik heb geprobeerd Combofix, mbam en smitfraudfix te draaien maar alle tooltjes doen gewoon niks na het aanklikken, ze verdwijnen direct weer uit mn achtergrond taken. (Zelfs in veilige modus)
Als laatste heb ik dan nog system restore geprobeerd maar als ik hier een eerder punt aanklik en op volgende druk (en de pc dus zou moeten worden afgesloten) gebeurt er ook helemaal niks.

Ik hoop dat ik mijn probleem nu voldoende in kaart heb gebracht en dat jullie mij kunnen helpen en vertellen of dit google/internet probleem en de problemen met de malware tooltjes te maken hebben met het slechte opstarten van windows.

Alvast hartelijk dank voor de reacties!
 
Hallo,;

Hmm. Ik zal even voor uw kijken! ;) Kennis van mij had dit ook :eek:

Gebruikt uw router?

MVG - Daan
 
Hallo,

Ja ik heb een router maar die heb ik nu al 3 jaar...
Het is erg vervelend pas na 5 keer resetten ongeveer wil windows normaal starten en dan in windows heb ik dus de andere omschreven problemen.
Heb al via mijn laptop op google rondgekeken (aangezien dit op mijn pc niet meer soepel loopt) maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Hulp wordt dus erg op prijs gesteld ;)
 
Als ik je verhaal zo lees denk ik ook zeer aan een virus of iets. Zeker als alle tools die je gebruikt weer direct worden afgesloten duid dit op een virus die hiermee bezig is.

Een herstelpunt terugzetten kan dit probleem meestal ook niet oplossen aangezien de virussen van tegenwoordig ook dan actief blijven.
 
Maar wat doe ik hier dan aan? Ik wil liever niet formatteren...
Het is trouwens vreemd dat het ook niet in veilige modus draait aangezien daarin de virussen meestal niet opgestart worden.
Weet iemand misschien nog iets?
 
Ja sorry vergeten erbij te vermelden.

Virussen/Spyware etc zijn tegenwoordig heel slim in elkaar gezet en vaak is de veilige mode niet meer de oplossing om ze zo maar uit te schakelen. Maar het probleem kan ook ergens anders in zittten natuurlijk

Probeer eens een Online Virus scanner. Mogelijk dat die wel willen werken en iets vinden.

Hoop dat deze link wel wil werken voor je.
http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/languages/english/check.html?n=1228045787066

Je kunt ook je bestanden van windows controleren of er iets niet goed zit met
Start --> Uitvoeren --> type in : sfc/scannow
Zorg wel dat je windows cd bij de hand hebt waarmee je de pc ooit hebt geinstalleerd.

Meer info te vinden op: http://support.microsoft.com/kb/310747/nl
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik op die link klik van kaspersky krijg ik de page cannot be displayed...
Ook websites van malwarebytes etc. doen het niet terwijl die het op mijn laptop wel doen.
Waarschijnlijk ook door het virus geblokkeerd...
 
Installeer eerst vanaf een CD een virusscanner, maakt niet echt uit welke. Dit zorgt voor basis-bescherming, zodat je 'redelijk' veilig op het internet kan surfen. Download nu AVG 8.0 internet-security. Als die om een product code vraagt, vul dan de volgende productcode in;

***-*****-*****-*****-*****-*****-*****

Doe nu een volledige systeemscan. Zo aan uw verhaal te horen, denk ik dat het toch een virus of zoiets dergelijks is. Na de volledige scan, download Ccleaner. Zoek voor eventuele fouten in uw 'registery'. Als u tot zover komt, laat het even weten. Ik denk dat het hierna verholpen is, zoniet? Post maar gewoon weer!

Groetjes,
Miquell
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in deze map op je PC

c:\windows\system32\drivers\etc\

Daar staat een bestand HOST
Open deze eens in Notepad

Hier moet niet meer in staan dan een kleine omschrijving met een voorbeeld en 1 regel die verwijst naar 127.0.0.1 en een websitenaam

Als er veel meer in staat dat verwijderen

Probeer ook het volgende eens
Start-->uitvoeren en type in: msconfig en druk op OK
Kies voor Selectief opstarten en haal de 3 vinkjes ook weg.
Herstart de PC
Melding die dan verschijnt kun je wegklikken
Probeer nu eens een tool zoals ComboxFix te starten om te zien of hij het dan wel doet.

Als je weer normaal op wilt starten zet je de optie in Msconfig weer op Normaal Opstarten
 
Installeer eerst vanaf een CD een virusscanner, maakt niet echt uit welke. Dit zorgt voor basis-bescherming, zodat je 'redelijk' veilig op het internet kan surfen. Download nu AVG 8.0 internet-security. Als die om een product code vraagt, vul dan de volgende productcode in;



Doe nu een volledige systeemscan. Zo aan uw verhaal te horen, denk ik dat het toch een virus of zoiets dergelijks is. Na de volledige scan, download Ccleaner. Zoek voor eventuele fouten in uw 'registery'. Als u tot zover komt, laat het even weten. Ik denk dat het hierna verholpen is, zoniet? Post maar gewoon weer!

Groetjes,
Miquell

Ik zou het dan even anders doen want dit is dubbel werk.
Download via de andere PC AVG of iets en brand dat op CD
Dan deze installeren.
AVG is gratis te downloaden en overige licentiecodes zijn niet legaal en mogen hier niet gebruikt worden.

Maar mogelijk dat dit ook niet werkt en dat dit wordt gestopt door het "virus"
 
Ik zou het dan even anders doen want dit is dubbel werk.
Download via de andere PC AVG of iets en brand dat op CD
Dan deze installeren.
AVG is gratis te downloaden en overige licentiecodes zijn niet legaal en mogen hier niet gebruikt worden.

Maar mogelijk dat dit ook niet werkt en dat dit wordt gestopt door het "virus"
Ooh sorry, ik wist niet dat je hier geen licentiecodes mocht posten. In ieder geval, de kans dat het virus AVG blokkeerd is erg klein, en zeker het proberen waard!

[EDIT]Over dat dubbele werk, hij zegt, dat die niet goed op internet kan surfen. Daarom kan je beter eerst een viruscanner gewoon van de CD installeren, zodat je rustig op internet kan surfen. Daarna kun je AVG downloaden, en de oude weer verwijderen.[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
[EDIT]Over dat dubbele werk, hij zegt, dat die niet goed op internet kan surfen. Daarom kan je beter eerst een viruscanner gewoon van de CD installeren, zodat je rustig op internet kan surfen. Daarna kun je AVG downloaden, en de oude weer verwijderen.[/EDIT]

Dat begreep ik maar ik als hij er toch eerst eentje op cd moet zetten kun je net zo goed direct AVG downloaden en die op CD zetten. Dan is het in 1x gebeurt. Hij heeft nog een pc staan zo te lezen dus dat is het probleem niet.

Kan is groot dat iemand vergeet om eerste de oude antivirus te verwijderen en direct AVG te installeren met gevolg nog meer probleem omdat de meeste antivirusprogramma's niet samen kunnen werken. Zo voorkom je die problemen

Maar tevens lees ik niet of hij nu al een antivirusprogramma gebruikt want dan is dat dus dubbelop.

P.s pas je eerste reactie even aan zodat je licentiecode weg is als het gaat om een code niet niet legaal te verkrijgen is.
 
Ik heb AVG free al en heb zojuist NOD32 geinstalleerd, deze 2 schijnen gewoon met elkaar samen te kunnen draaien en zo te zien klopt dat ook want ik ben er nog steeds..
Ik zal daar nu eens mee scannen. Maar wat heel vervelend is dat ook HijackThis niet wil draaien, echt niets van zulke tooltjes wil draaien. Direct na het aanklikken verschijnt een honderste van een seconde een zandloper en verdwijnt dan weer en vervolgens gebeurt er niets. Dus jammer genoeg kan ik hier ook geen HJT log plaatsen.
 
Dit ook al geprobeerd zoals ik eerder aangaf.

Je kunt ook je bestanden van windows controleren of er iets niet goed zit met
Start --> Uitvoeren --> type in : sfc/scannow
Zorg wel dat je windows cd bij de hand hebt waarmee je de pc ooit hebt geinstalleerd.
 
Nee wat is dat precies en waarom moet ik daarbij mn cd bij de hand hebben?
 
Ok, mijn probleem is opgelost. :)
Ik heb dankzij het tooltje SDFix het virus in veilige modus weten te verwijderen.
SDFix.exe is een self extracting tool die alle bestanden uitpakt en vervolgens kan je de scan ervan starten maar aangezien het virus alle anti virus websites en tools blokkeerde heb ik het door een vriend uit laten pakken en heeft hij mij het bundeltje bestanden toegestuurt zodat ik het vervolgens in veilige modus kon draaien.
Mijn opstart problemen zijn verholpen, google doet het weer goed, snel internet en alle tools en websites doen het weer.

Ik ben weer dol gelukkig en misschien is dit topic nog wel handig voor mensen die er in de toekomst last van krijgen.

In ieder geval geef ik jullie mijn hartelijke dank voor jullie reacties!
 
Het grappig van dat programma SDFix zelf ook een virus is.
Het haalde bij mij allemaal bestanden weg omdat ik dat probleem ook had. (precies het zelfde zwart scherm en alleen mijn muis te zien)
En het probleem is ook weg maar toen kreeg ik een melding van mijn virusscanner dat ook dat bestand van SDFix een virus was..
Maar alles werkt nu gewoon weer en dat is toch de bedoeling..
 
Ja klopt. Zelfde melding heb ik ook gekregen maar naar mijn weten is SDFix een soort gelijke tool als combofix.
 
nadat ik gevirusscant heb na de scan van SDFix kreeg ik meldingen dat het .exe bestandje een virus was en dat er in dat mapje van SDFix een aantal virussen zitten..
T programma werkt wel goed. Dat moet ik toegeven. Want ik heb geen zwart scherm meer.
Maar volgens mij zit in dat programma zelf ook een virus. Want ik heb het gewoon van de orginele site. Maar volgens mij is hij makelijk weg te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan