Zwart scherm + Setup default

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolle_maus

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
46
Hallo, mijn beeldscherm geeft sinds kort helemaal geen beeld meer. Hij lampje brand wel gewoon goed, alsof ik beeld heb, dus niet in slaapstand. Maar het beeld is en blijft zwart.
Nu kan het zijn dat ik het beeldscherm heb uitgezet via de bios hoorde ik!!

Je kan natuurlijk de setup defaults laden. Maarja, dat word lastig als je helemaal geen beeld hebt. Ik heb m'n handleiding erbij gepakt maar het word er niet beter op...

Dus mijn vraag: Hoe kan ik m'n beeldscherm weer aan de praat krijgen? Of kan iemand mij vertellen hoe ik de setup defaults laad. Dus klik: del, links, links etc...

Oja, Ik heb een p4p800 moederbord.

Alvast bedankt!!!:thumb:
 
Heb je de goede driver geinstalleerd, anders zou jet het TFT scherm op een ander computer kunnen hangen of deze daar wel doet,
 
Geen idee, ben geen held met pc's:eek:
Hij deed het in ieder geval 'ineens' niet meer
 
Je heeft ook geen oude beeldscherm die je er even aan kan hangen om te kijken of het aan je videokaart licht.
Of even langs eeen computer zaak lopen en even vragen of ze het beeld scherm even willen testen
 
Misschien zijn er morgen ochten die nog een idee hebben. veel succes.
 
Toch nog een vaag heb je al geprobeerd om je computer onder veiligen mode op te starten.

Dar doe je om je comptuter opstarten en af en to F8 in te drukken, en zou je in veilige mode moeten komen.
 
Bios default settings: 2 mogelijkheden.

1° Even kijken in je manual waar de bios jumper zit. zet deze even andersom, wacht een paar minuten en plaats terug in originele stand.

2° Haal de backup batterij er gedurende 10 min. uit. Plaats batterij terug.
 
goedenmorgen:)

Het licht niet aan het beeldscherm, ook met een ander beeldscherm doet hij het niet en beide beeldschermen doen het wel aan deze pc...

humpe zei:
Je heeft ook geen oude beeldscherm die je er even aan kan hangen om te kijken of het aan je videokaart licht.
Of even langs eeen computer zaak lopen en even vragen of ze het beeld scherm even willen testen
 
@ vanzwam

Okej bedankt, zal later even proberen moet zo werken...

Oja, F8 werkt ook niet
 
PC wilt niet opstarten

Heb een probleem:

Mijn computer start niet meer op.
Als ik hem opstart kom ik in het scherm van veilige modus. Dan kan ik uit 5 dingen kiezen (zoals gewoonlijk); veilige modus opstarten (3 soorten), opstarten met laatste instellingen of normaal opstarten... Welke ik ook kies, het werkt niet.
Als ik 1 van de 5 kies dan start de pc opnieuw op en kom ik weer in dat scherm. Welke ik ook kies, steeds gebeurt het zelfde...

Laatste tijd heb ik wel vaker gezeur met de pc... Steeds moet ik bios resetten (zon 5x in de week)
Het kan dus zijn dat het daar mee te maken heeft? Het duurt namelijk ook zon 20 sec voor ik de piep hoor...

Iemand een ID??

Alvast Bedankt...
 
Ok, vertel eerst eens de geschiedenis van de laatste tijd.
Wat is de reden dat je telkens de Bios moet resetten? :shocked:
Als die eenmaal gereset is, veranderd daarbinnen niets.
Wat voor gezeur heb je telkens.
 
Nou, steeds als ik aan spelen ben valt het beeld weg.. Ik zie dan in een flits een blauw scherm met tekst... Maar das echt nog geen tiende van een seconde...
 
hmm update je beeld kaart drivers maar eens eerst.
als het gebeurd als je speel en dan geheel uit windows gedonderd woord leg het meestal,
dat er een driver error is.
kan geen kwaad om eens te zien of je voor alle apparaaten nieuwe drivers zijn.
het spelen met de bios heb je dus ook niets aan.
 
Laatste tijd heb ik wel vaker gezeur met de pc... Steeds moet ik bios resetten (zon 5x in de week)
En daarom heb ik je bericht samengevoegd met de vorige vraag die je stelde.
Op deze manier krijg je ook een duidelijker beeld van je probleem.
Vraag staat nu ook in de sectie "Systeem".
 
Hoe zijn de temperaturen? Welke voeding en wat voor systeem heb je?
 
ik had ook last van zwart scherm bij opstarten ;-)

Aangepast! Ben met stofzuiger bezig geweest ... achterop laptoppie zitten paar gaatjes (ventilatie).. en die zaten helemaal dicht ;-)

Er was iets fout gegaan bij wegschrijven slaapstand op mijn laptoppie !? ... hij viel regelmatig pardoes in slaapstand en bij opstarten kreeg ik geen beeld of vloog hij weer in slaapstand of .. soms ging het wel goed ;-)

Ik heb een monitor aangesloten op mijn laptoppie ... en toen kreeg ik na intoetsen van f8 de optie ... herstellen ..(op mijn laptoppie had ik zwart scherm .. en op de monitor kreeg ik dus wel de opties te zien)

Hierna was het over ;-)

Ik dacht even dat het de achtergrondverlichting stuk was ... dit is zeg maar een tl-buis verlichting die ook stuk kan gaan.
Met een lantaarn schijnend op mijn beeldscherm .. kon ik door het zwarte scherm toch het logo van windows zien ;-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan