zwart scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

darudi

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
hallo dit is me erste vraag op dit forum .. kweet niet of die hier goed staat maar hier is mijn vraag .
ik ben in het bezit van een Illiama lcd schem 24 inch deze staat op een asus 8800gts... Tijdens opstarten van mijn pc blijft het scherm zwart , totdat windows start .....dan heb ik wel beeld ...mijn vraag is hoe kan ik dat verhelpen ....bedankt vast

Heb je iets veranderd bij msconfig? (zonder gebruikersinterface opstarten)

Laatst bewerkt:
nee helemaal niets .... ik heb het eigenlijk al van het begin van dat ik dit schem heb ... sluit ik hem aan op een andere pc dan heb ik er geen last van .. ik moet dus nu wanneer ik in me bios wil komen een ander monitor aansluiten

Dan ligt 't toch aan een instelling op je huidige pc,heb je in 't verleden,toen hij 't wel nog deed,iets verander in het Bios? In sommige Bios-versies kun je zoiets ook daar regelen.

Laatst bewerkt:
dit scherm heeft het zo altijd gedaan op mijn main pc zegmaar ..... bios instelling ... moet ik weer een ander monitor aansluiten .... toch is het raar
ik kan ook wel is proberen een video kaart uit tewisselen ...... kan hiet geen instelling van mijn videokaart zijn?

Laatst bewerkt:
Is het plotseling gebeurd of nadat je een instelling b.v. in het Bios had veranderd?

ik had eerest een illiyama 22 inch crt geen probleem ,,, nieuwe scherm gekocht en aangesloten en toen had ik dit dus nee geen aanpassingen in mijn bios of zo

Heb je al 's geprobeerd bij de instellingen van je videokaart of je daar iets kan instellen?
b.v. tft-scherm i.p.v. crt ik zeg maar wat.
welk besturingssysteem heb je op je pc en wat is het voor een pc merk/type?

zelfbouw pc asus maximus formula asus 8800 gts ocz geheugen 4 gig en ik draai op vista pro

Als je de pc aanzet brandt dan wel direct het controlelampje van je beeldscherm in de aan-modus of blijft hij nog een tijdje in de stand-by modus staan?

nee ik heb alleen een blokje in me scherm die aangeeft dat hij nog geen beeld kan geven .... en dan komt ineens het windows scherm op
...maar ik ga nu naar me bedje word telaat .. morgen weer werken en zo ... bedankt vast :)... groetjes uit rotterdam

Heb je de driver van je videokaart al 's ge-update?

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: In de fase van BIOS scherm is nog geen (Windows-)driver van toepassing bij het aansturen van het scherm.

Ik zou dus een paar mogelijke zaken vermoeden:
1. De monitor is 'niet op tijd' uit stand-by modus (zoals gesuggereerd in posting #10)
2. De monitor ondersteunt niet de resolutie (of verversingssnelheid) die door het BIOS wordt gebruikt bij het weergeven op het scherm.

Dit allemaal op basis van de melding dat een andere monitor alles wél kan weergeven.

Wat ík zou doen is de pc opstarten, de toets gebruiken om in de BIOS te komen, dan de Illiyama monitor laten Auto-adjusten (vaak is hiervoor een knopje of menukeuze Auto beschikbaar) en dan kijken of er wat te zien is. Indien niet, dan zou het toch echt optie 2. moeten zijn, lijkt me. Herstart dan de pc via de aan-uit knop of via de reset-knop, en laat gewoon Windows opstarten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk 's of in het BIOS de optie "primary graphics adapter" op PCI/PCIE staat (in ieder geval niet op "onboard" o.i.d) en schakel evt. overbodige poorten uit die je niet gebruikt (Parallel,Compoort e.d.) Als je bij apparaatbeheer kijkt bij eigenschappen v.h. beeldscherm zie je daar verder geen conflicten staan? (algemeen-apparaatstatus)
Edit: wat ook nog 'n mogelijkheid is,temeer dat hij 't op andere pc's wel doet, dat je CMOS-batterij zo goed als leeg is en de instellingen niet opgeslagen blijven en het BIOS op "default"staat.Je zal toch ff wat meer info moeten geven over je desbetreffende pc (hoe oud, merk/type,merk/type moederbord,besturingssysteem,wattage voeding enz)
Voor de specs. download PcWizard2010

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan