Zwart scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DynaSpan

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Hallo,

Ik zit met een probleem, tijdens het opstarten van mijn laptop krijg een zwart scherm. Wanneer ik het knopje induw om achtergrond verlichting uit te schakelen, en loslaat, springt het scherm heel even aan en daarna weer uit.

Zou iemand weten wat hier aan de hand is? Soms springt hij na 10 minuten knopjes duwen weer aan..

Probeer eens met een extern scherm te werken, verbinden lukt waarschijnlijk wel met windows toets + p, valt het ook uit op dit scherm? dan ligt het waarschijnlijk aan de videokaart. zo niet dan ligt het denk ik aan je scherm (ben geen expert)

Ik ben het eens met baws maar schermen gaan ook op zwart als de verkeerde resolutie of verversing frequentie wordt gebruikt. Ga eens na of dit zo kan zijn en start Windows op in veilige modus. Krijg je beeld, dan bij de instellingen ook proberen om de schuifbalk bij Hardwareversnelling verder naar links te schuiven.

Maar het probleem is, in de bios doet hij het ook, en de achtergrond verlichting springt soms pas na een halfuur aan.

Het is dan een hardware probleem. Als ik het zo hoor kan het een losse lintkabel zijn maar niet genoeg spanning kan evengoed. Lintkabels zitten in uiterst breekbare contacten geschoven, heel misschien kan iemand dat voorzichtig zelf repareren.

Op Internet zijn reparatiehandleidingen te vinden voor verschillende modellen laptops en ook wel iets over welke onderdelen stuk zouden kunnen zijn. Als je baws advies opvolgt dan kan je mogelijk nog scherm-onderdelen uitsluiten.

baws:
Probeer eens met een extern scherm te werken, verbinden lukt waarschijnlijk wel met Windows toets + p, valt het ook uit op dit scherm? dan ligt het waarschijnlijk aan de videokaart. zo niet dan ligt het denk ik aan je scherm (ben geen expert)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan