Zwart scherm tussen ''windows starten'' en het inlogscherm (MSI GT780DX)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hoi allemaal,
Ik heb 2 dagen geleden een MSI GT780DX gekocht, echt een beest van een ding :)
Als ex-demo model waas hij bij coolblue voor weinig te krijgen...

Nu heb ik 2 weken terugruilgrantie en 10 maanden gewoon garantie dus ik kijk ff of alles wel goed is,
het is mij opgevallen dat als ik de laptop opstart het ongeveer een minuut zwart is tussen het laadscherm van windows met de tekst ''windows starten'' en het inlogscherm.
Mijn ICT leeraar zij dat dat normaal is maar ik dacht ik vraag het hier even voor de zekerheid, en is dit misschien te verhelpen/verkorten?

De lader/voeding van de laptop, ook een beest van een ding :p, piept een beetje....
het is een soort heel hoog piepje die mijn moeder niet hoort maar ik en mijn broertje wel,
en het is best vervelend, dus ik vroeg me ook af of dat normaal is?

Verder is de laptop echt geweldig, vooral bij het spelen van spelletjes :eek:

Alsvast bedankt,

Marcell

Van MSI is het bekend dat die er van alles & nogwat gratis voorinstalleerd, waaronder o.a. Norton Internet Security. Die kan de opstart nogal vertragen. Even bij Programma's in configuratiescherm kijken.
Standaard moet de opstarttijd voor Vista iets van 20 Sec. & voor 7 ongeveer 12 Sec. zijn. Tenminste: Dan kan je inloggen...

Dat het ik al allemaal eraf gehaalt,
en als het daar aan lag dan zou het toch langer duren NA dat ik ben ingelogt?

ff voor de duidelijkheid:
Power knop ingedrukt> msi logo> dualboot windows 7 / windows 8> windows starten> 1 minuut lang zwart scherm> inlog scherm> bureaublad.

*als het echt onduidelijk is kan ik het wel even opnemen, maar het lijkt me vrij duidelijk eigenlijk.....

Laatst bewerkt:
Zou het zwarte scherm opgelost zijn als ik een recovery zou uitvoeren?

weet je misschien wat het is en of het kan worden opgelost?
Bij voorbaat dank ;)

Nee.

Tenminste, niet op deze manier, want de benodigde informatie mist.

Bovendien stel je met je eerdere opmerking "als het daar aan lag dan zou het toch langer duren NA dat ik ben ingelogt?" dat je het beter weet...
Dat is dus niet zo.

Je probleem lijkt, zoals je het toch redelijk goed beschrijft, zich voor te doen in de SMSSInit-fase. Als je even in het onderwerp waarvan ik de link eerder gaf, daar de eerste link in een nieuw scherm opent & dat opzoekt, begrijp je al beter waar het probleem aan kan liggen.

Anders kan je nog via msconfig 1 voor 1 services & opstartprogramma's uitschakelen (& weer inschakelen als dat geen significant gevolg geeft) totdat je de oorzaak van de vertraging gevonden hebt.
Ander methode is je logboeken nakijken naar processen die teveel tijd in beslag nemen. Is in milliSeconden, standaard opstarttijd is 20 S, 20x1000/alle processen. Alles wat meer dan 500mS in beslag neemt is "verdacht".

AntiVirus, FireWall & Videokaart-hulpprogramma's & (update-)services willen die standaard opstarttijd nogal eens vertragen. Bv: Iedere zichzelf respecterende AV voert een opstart-& integriteits-scan uit.

Bedank voor je moeite maar ik heb het al opgelost,
Met de ingebouwde recovery functie (F3)..
En de lader gaat naar MSI toe dus ik zal denk ik wel een nieuwe krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan