zwart scherm; ventilator koeling processor; moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Beste,
tijdens werken met PC plots een zwart scherm en reset of onmiddelijke herstart niet mogelijk. Bij heropstart nadien, redelijk veel lawaai vermoedelijk van ventilator. Ik ben zelf een PC technicus en heb de ventilatoren eens afgekoppeld, een andere voeding aangesloten, doch zonder resultaat. Heb de PC nadien op een ander scherm aangesloten, doch nog geen beeld.
Vervolgens de harde schijf en ook de CPU van een andere PC omgewisseld (zelfde type gebruikt natuurlijk) en de mogelijks defecte stukken in een andere PC geplaatst, doch hier werkte alles zoals het hoort.
Kan dit een probleem zijn met het mobo ? Hoe verder nog te controleren ?
Dank en groeten.

Lijkt mij het moederbord inderdaad, heb ik ook gehad. Ventilatoren draaien, alles lijkt te werken.

Moet inderdaad een nieuw mobo in. Aan de andere kant, misschien kan je nu (afhankelijk van je processor) voor een nieuwer moederbord gaan?

een koeler ontkoppelen is NOOOOOOOIT verstandig. Maar heeft je moederbord misschien een speakertje erop zitten wat het normaal wel deed. Zo niet kun je een losse erop aansluiten zodat je mogelijk een piep code krijgt, en daarmee te horen krijgt wat er gebeurd. Tevens ook een harddisk is praktisch nooit het probleem waardoor een computer totaal niet meer wilt opstarten. Als je harddisk kapot is, is het alleen mogelijk dat je computer vanuit je bios stand (wanneer je al beeld hebt), er g lang duurt met verder gaan. Je fans draaien op max in het begin voor veiligheid, de controller/sensor word nog niet geactiveerd zodat het langzamer kan draaien. Ik zou eerst eens kijken naar je geheugen/video kaart. Dus mits mogelijk andere ram/vga erin doen, kijken wat het doet.

Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan