Zwart Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
189
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem als de mensen op dit forum: Klik hier Ik zal het probleem nog even uitleggen. Op heel willekeurige momenten wordt het scherm zwart. Ik kan dan helemaal niks meer behalve de PC uitschakelen met de aan/uit knop. Ik had het idee dat het vooral met "zwaar werk" gebeurd. Het gebeurde namelijk tijdens het draaien van Star Wars in 1080p en een zwaar gemodificeerd computerspel.
Ik heb Windows Vista Home Premium SP1 geïnstalleerd. Met een Asus M2A-VM HDMI Moederbord.Hier vind je de precieze specificaties

Ik hoop dat jullie wel een oplossing hebben. Alvast bedankt!
 
heb je ook al eens je temperaturen geschecked?

inderdaad. Hoe meer jij van jou pc verwacht des te meer hij van jou verwacht.
Ook met een visje is het soms geven en nemen. :)
Wil je dat ie mooi is en blijft leven. Zorg er dan goed voor.

Afijn dit probleem heb ik ook ooit eens gehad.
Wat gebeurt er bij jou precies?
Slaat de hard schijf uit of de geheugen zegt doe het zelf.....
 
Hij is net nieuw dus het lijkt we sterk dattie helemaal verstoft is daar binnen, dus het lijkt me dat het niet aan de temperatuur ligt. Anyway hoe kan ik de temperatuur zien?
Het is niet zo dat de hardeschijf er mee kapt ofzo. Ik heb het idee dat alleen het beeld zwart wordt maar dat de PC wel gewoon aan blijft, ik weet niet of hij ook echt verder gaat met waar hij mee bezig is. Iniedergeval als je een film aan het kijken bent ofzo, en het gebeurt dat het scherm op zwart gaat, hoor je ook geen geluid meer.
 
zijn de drivers van je videokaart wel goed geinstalleerd?
 
Jep, Ik denk het wel. Ati Catalyst Control Center werkt prima. Ik heb zoals op dat andere forum mijn videokaart op "performance" gezet in plaats van "Quality"
 
Sorry maar wat is het?

Code:
Danger: AVG Search-Shield has detected active threats on this page and has blocked access for your protection.
The page you are trying to access has been identified as a known exploit, phishing, or social engineering web site and therefore has been blocked for your safety. Without protection, such as that in the AVG Security Toolbar and AVG, your computer is at risk of being compromised, corrupted or having your identity stolen. Please follow one of the suggestions below to continue.

IP Address: 85.17.52.50

For additional information click here.

Suggestions:

    * Click the “Back” button on your browser to return to the previous page and choose another link (recommended).
    * If you would like to ignore the warning and continue to the page, click here (not recommended)
 
volgens een vriend van mij is dit een programma die checkt welke versie driver je video kaart nodig hebt.
Heb er gewoon eentje uit google gepakt.

dit is het programmatje:
The Ultimate Troubleshooter v4.64
 
Ok, bedankt PC Wizard had ik al.
Code:
Processor Temperature :	30 °C
Mainboard Temperature :	31 °C
Power/Aux Temperature :	25 °C
ACPI Thermal Zone :	40 °C

En dat andere programmatje het ziet er niet helemaal legaal uit, krijg alleen maar torrents enzo bij de google zoek resultaten..
 
ok, die temperaturen zien er normaal uit...

kan je ook eens checken met speedfan want ik zie toch precies geen temperatuur van je GPU
 
Is dit wat je bedoelt? Ik snap het programma namelijk niet helemaal.
testof6.png
 
ja, dat is wat ik moest zien maar je hebt precies geen sensor op je grafische kaart steken :confused:

Het is van dat dat ik de temperatuur moest weten, maar ja...
 
Ik weet het niet zeker hoor maar is de ATI Radeon 1200 niet on-board?
 
Ik weet het niet zeker hoor maar is de ATI Radeon 1200 niet on-board?

dat weet ik nu ook niet hoor :p

je zou je pc ook eens laten "stressen" als test... maar ik weet zo niet direct een naam van een programmatje waarmee je je pc dus kan laten testen door een tijdje al het vermogen uit je pc te halen en kijken of hij vastloopt dan.

Ik weet niet of je zelf zo'n programmatje kent...

Maar, ineens kom ik op de naam burnintest.
Daarmee kan je dat doen
 
Hoi,

Lijkt me een duidelijk geval toch?!

De onboardvideo kaart 1200 is bij lange na niet sterk genoeg voor die dingen die je ermee doet! Schuif er eens een pci-e kaart in bv een 8600 of 8800gt ofzo. Wedden dat je het probleem niet meer hebt! Wat voor een voeding zit erin? zie deze er niet bijstaan! Zorg voor voldoende wattage!!
 
Hoi,

Lijkt me een duidelijk geval toch?!

De onboardvideo kaart 1200 is bij lange na niet sterk genoeg voor die dingen die je ermee doet! Schuif er eens een pci-e kaart in bv een 8600 of 8800gt ofzo. Wedden dat je het probleem niet meer hebt! Wat voor een voeding zit erin? zie deze er niet bijstaan! Zorg voor voldoende wattage!!

je zou helemaal gelijk kunnen hebben :p

van al die grafische kaarten weet ik nu niet zoveel af :p
 
je zou helemaal gelijk kunnen hebben :p

van al die grafische kaarten weet ik nu niet zoveel af :p

windows vista is grafisch voor een 1200 al kiele kiele.. dus...;)
Zulke systemen worden goedkoper verkocht omdat er geen snelle pci-e videokaart inzit!
Zoals ik al zei, stop er een goede kaart in, en 90% kans dat het probleem zich niet meer voordoet!:thumb:
 
ik denk dat het ook getest wordt met die burnin test maar ja, ik weet ook niet hoe sterk die onboard kaart is ...

En heb ook geen zin om het op te zoeken nu :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan