Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimoH

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Ik weet niet in welke rubriek ik dit moet plaatsen, maar ik heb het volgende probleem:

Mijn zoon heeft een Acer van een half jaar oud met windows Vista. Nu doet zich het volgende voor, hij start wel op naar het startscherm waarin hij zijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen, maar vervolgens (na het invullen) krijgt hij alleen maar een zwart scherm te zien met daarop wel de muispijl (die ik kan bewegen). Verder helemaal niets. Ik wilde via Veilige modus een systeemherstel doen, maar ook dan krijg ik een zwart schern met wel in de vier hoeken Veilige modus vermeld. De beeldbescherming/ beveiliging werkt overigens wel, want als ik even niets doe met de laptop, krijg ik het Acer-filmpje te zien (dus video-kaart lijkt mij niet stuk)

Wat kan dit zijn? Virus??? Wat kan ik doen om het probleem op te lossen. Fabrieksinstellingen terugzetten en zo ja hoe? Een anti virus programma op los laten (eventueel via een andere laptop) en zo ja hoe? Ik ben geen techneut, maar kan met een goede uitleg wel het nodige.

namens mijn zoon, bedankt alvast. Ben erg benieuwd.
Timo

PS Zou dit onder de garantie vallen????

het terugzetten naar de fabrieksinstellingen doet u met de bijgeleverde cd, kies volgende en dan linksonder herstel daar kunt u eerst opstartherstel proberen en daarna gewoon terugzetten als u wilt

Ja, dit valt bij de meeste gewoon onder de garantie en aangezien hij hem nog niet zo lang heeft zal dat hier ook wel het geval zijn ;), ik weet natuurlijk niet uw volledige garantie afspraken daarom is meeste ook rood

het terugzetten naar de fabrieksinstellingen doet u met de bijgeleverde cd, kies volgende en dan linksonder herstel daar kunt u eerst opstartherstel proberen en daarna gewoon terugzetten als u wilt

Ja, dit valt bij de meeste gewoon onder de garantie en aangezien hij hem nog niet zo lang heeft zal dat hier ook wel het geval zijn ;), ik weet natuurlijk niet uw volledige garantie afspraken daarom is meeste ook rood

Kan ik niets doen bij het opstarten F2?

ik heb een manier gevonden om een systeemherstel te doen, hij is nu aan het draaien.....

ik heb via F8 computer herstellen gekozen, daar kwam ik de mogelijkheid van systeemherstel tegen. Eerdere datum gekozen en voila:D. Gaf gelijk een drietal trojans aan:evil: dus nu maar gelijk de virusscanner er maar over heen.

Bedankt voor meedenken.

Timo

geen probleem , maar als je volgende keer geen beeld heb zeg er dan bij dat je wel in de bios kan ;)

EDIT: stond er wel mijn fout :P, alleen in andere context!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan