zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste mensen,

Ik heb gisteren de stock koeler van de hd 6970 vervangen. Ik heb de kaart vanochtend opnieuw in de pc gedrukt, maar nu krijg ik na ongeveer 1 minuut een zwart schermpje en gaat een rood lampje branden op de videokaart: d400

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Specs lijken me overbodig omdat het hiervoor prima werkte en het is een nieuwe pc.

Misschien kun je iets duidelijker zijn:
Een zwart schermpje - hele beeldscherm of een gedeelte ervan ?
De eerste minuut draait het wel en heb je normaal beeld ?
Wat bedoel je met - d400
Welk merk gpu ?

Ja volledig op zwart net alsof je de pc net uitgedaan hebt, dan gaat het lampje knipperen.
Het is de sapphire radeon hd 6970. D400 is wat onder dat lampje staat, zou ergens mee moeten corresponderen lijkt me maar van google word ik niks wijzer. Kom enkel op dell stuff uit.

Edit: ja ik heb normaal beeld voor dat hij op zwart gaat.

Echter toen ik de kaart in een andere pcie slot probeerde kreeg ik de melding dat er geen driver geinstaleerd kon worden en zodra ik ergens wou klikken met de muis ging het weer op zwart

Laatst bewerkt:
Uiteraard. Ik heb de stock vervangen. Zit nu een accelero plus 2 op. Netjes via de handleiding gedaan.

Het lijkt een temperatuur probleem ; de gpu schakelt zichzelf uit
Blijft de rest van je pc door draaien ?

Ander pci-e slot is voor crossfire , dat werkt alleen als je 2 kaarten plaatst

De rest blijft doorgaan inderdaad. ik denk dat ik dan misschien ergens geen heatsinks heb gedaan waar wel moest. maar hoe kom ik daar nu achter, heb de instructies gevolgd.

Accelero XTREME Plus II

Fans draaien dus zijn goed aangesloten. Ik zal zo nog een keer de schroefjes licht aandraaien.

Edit: zodra ik mijn 2e scherm aansluit gebeurt het heb ik zojuist uitgevonden. Ik had zonet enkel een hdmi aangesloten.

En ik vind dat de kaart erg warm is. 61 graden onbelast volgens catalyst.

Laatst bewerkt:
Update: Ik houd catalyst nu even in de gaten maar hij is heel erg onstabiel. Constant uitschieters naar 100+ graden dan ineens weer naar beneden 60 graden. Maar hij werkt wel inmiddels dus ik ben al een stapje verder.
Een youtube filmpje is al teveel, gelijk scherm uit en rood lampje.

Extra gegevens uit catalyst control center:
GPU klok: 250Mhz (Normaal/voorheen 880Mhz)
Geheugenklok: 150Mhz (normaal/voorheen 1375Mhz)

Laatst bewerkt:
Als je alles nog eens loshaalt en opnieuw vast zet ?
Die temp is veels te hoog en dat van die klok snelheden snap ik helemaal niet ( of dat ding klokt zichzelf omlaag omdat ie te warm wordt )

Ik heb hem zojuist weer losgehaald, en toen viel mij op dat er helemaal geen koelpasta op de chip zit en op het blok is nog precies zo mooi glad als toen die uit de verpakking kwam. Kan dit het hele probleem zijn?

Nee heb ik niet gedaan want dat zit er standaard op. Maar wat ik bedoelde was dat er niks van af was en op de chip zat zoals je wel zou verwachten als je de koeler weer demonteert.

Dan zat het koel blok er niet goed op
Kun je het met de hand ( 2 handen ) de accelero op de chip drukken zodat je voelt of ze op elkaar komen
Misschien zit er een heatsink van de spanningsregelaars te hoog zodat hij niet goed op de chip komt

Maar dat zou het dus kunnen verklaren? Ik ga het morgen eens proberen.

Het probleem zijn de spacers, ze zijn volgens mij te hoog. Ik heb de kleinsten gebruikt die meegeleverd werden.

Dat zou ik niet weten, ze zullen er wel niet voor niks bij zitten lijkt me. Wat eraf vijlen of een dikkere laag koelpasta ook een optie?

Afvijlen kan , geen dikkere laag koelpasta - zo min mogelijk
Op een cpu doe ik pasta ter grootte van een kleine rijst korrel en dan met bankpas verdelen en dan houd ik nog over.

zijn de spacer ook ter voorkomen van kortsluiting - van de schroeven op de printplaat
Ik kan in de reviews niet zien waar die spacers komen komen
Kun jij een foto maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan