Zwart scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste forumleden.

Vanochtend na jarenlang normaal gebruik van de pc, zonder het installeren van nieuwe hardware of software, startte mijn computer niet verder op dan de gebruikelijke beginplaatjes. Daarna was het een zwart scherm. En nog steeds overigens. De F8 werkt wel, maar ja, wat dan? Ik heb opnieuw opgestart, uitgezet en aangezet, eventjes gewacht, enz.
Ene keer staat er "kies normale modus of veilige modus.", maar geen van beide werken. Dan staat er: er is mogelijk iets met een externe harde schijf. Kletskoek als je het mij vraagt want ze zijn noch net geinstalleerd, noch krakkemikkig oud. Bovendien heb ik ze allemaal losgekoppeld en de pc opnieuw opgestart, de melding bleef hetzelfde. Er stond ook bij dat het een 0 -1 fout was. Ik heb op de tel gezocht naar oplossingen maar ik zag geen oplossing die ermee rekening houdt dat je niks kan met een zwart scherm, dus ook niet naar configuratiescherm ofzo. Ik zie ook geen cursor.

Hopelijk weet iemand raad!
Het gaat om een custom asus pc met windows 7 uit 2012. Er is onlangs niets nieuws geinstalleerd of verwijderd. De pc is ook niet gevallen of verplaatst of wat dan ook. Het witte resetlampje brandt wel, naast het blauwe aan-lampje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is geen 0 -1 fout maar een IO fout. IO staat voor Input/Output. Het betekent dat hij ergens problemen heeft met lezen en/of schrijven. Dat kan een harddisk of geheugen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik kan niets met mijn computer momenteel. Alle hulp is welkom!
 
Volgens mij had ik al gezegd dat er waarschijnlijk iets mis is met je harddisk of het geheugen. Kijk eens naar de Ultimate Boot CD. Daarop zitten allerlei tools om. O.a. om het geheugen en je disks te controleren.
 
Ok! Bedankt! Waar vind ik die ultimate boot cd? Ik zelf heb geen enkele installatie schijf.
 
Beste mensen.
Het is gefikst, maar ik weet niet hoe.
Losgekoppeld is hij bij een kennis gebracht. Hij werkte gewoon prima daar. Ergo, het zou liggen aan mijn scherm of eventueel toch nog externe harde schijven.
Eenmaal thuis had ik hem aangesloten aan alleen het scherm. De schermresolutie was verkeerd, maar verder niks.
Hij deed het. Ik plug gaandeweg alles in, en alles doet het.
Omdat internet het niet deed startte ik hem opnieuw op.
Schermresolutie was daarna ook weer in orde.

Dus... fijn dat hij het weer doet, maar wat was dit? Kan het nog een keer gebeuren?
Heeft hem compleet loskoppelen te maken met de oplossing?

NEE. Herstel. Het is weer zover. Bivenstaande truc werkt ook niet meer. De pc is kaduuk. De foutmelding is I-O en 0xc000000e.

14-04-16: Het is opgelost. Bedankt iedereen. Onee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan