Zwart wit beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik heb sinds kort als ik de laptop opstart is dat het beeld helemaal wit is en daarna veranderd het in de ene helft zwart en de andere helft wit beeld.
Het is een Acer laptop aspire 5720Z.
gr harry

Hallo

Sluit eens een extern scherm aan.

Zelfde symptomen ??

Peter

Sorry maar op een extern scherm doet hij het wel. Zou dan het scherm kapot zijn of de videokaart..
Gr Harry

Zou het ook niet de videokaart kunnen zijn omdat hier een losse inzit en hij vastloopt als ik de orginele driver installeer van nvidia.Het laptopscherm dat wordt eerst wit en daarna voor de helft zwart en andere helft wit.
Gr Harry

Hallo

Hoe is de beeldweergave in de b.i.o.s. zelf.

Vermoedelijk [DEL] toets tijdens opstarten.

Is deze korrekt op het t.f.t. scherm , en ... is deze korrekt op een extern scherm.

Op deze manier heb je geen videodrivers nodig , en zijn softwarefouten/konflikten uitgesloten.

Peter

Hoi Peter
Als ik het bios opstart dan geeft hij op het externe scherm wel beeld maar met strepen erdoor heen.Als ik hem opstart zonder extern scherm naar het bios dan wordt het beeld wit maar je hoort hem wel doorlopen. Dus windows start wel op.
Gr Harry

Wat ook opvallend is dat wanneer ik de videokaart installeer met de driver voor deze computer dan gaat het goed maar als hij dan opnieuw opgestart moet worden dan loopt hij vast.
Heb ik een gewone vga driver dan doet hij het wel maar met strepen. Maar het eigen scherm blijft gewoon wit.Dus alleen op het externe scherm.
Harry

Waarom kan ik geen videodriver installeren? Als ik de goeie driver installeer de nvidia geforce 8400 GS dan loopt hij bij het opstarten steeds vast. Als ik hem uitschakel dan loopt hij wel door.
Gr harry

Hallo

Strepen in het beeld , niet willen herkennen videochip (driver niet kunnen installeren)...

Dit begint zo stilaan te stinken naar een " defekte " losgekomen videochip door veel te heet te worden...

Is deze laptop wel stofvrij "heatpipe en fan" g.p.u/c.p.u. ???

Vermoedelijk kan een "reflow" van de g.p.u. de oplossing zijn.

Peter

moederbord uit je laptop halen en deze bakken in een oven op 200 graden

laat het doen door iemand die er verstand van heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan