zwart zwart zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recycleer

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Berichten
146
Beste medemens ,
Mijn schoonvader heeft net zijn computer hier afgezet in de hoop dat ik hem terug aan de praat krijg ......
Bij het opstarten (eerst gegevens ,windows logo en daarna zwart scherm)gebeurd er bitter weinig.Ook in de veillige modus ( in de vier hoeken van het scherm staat veillige modus en voor de rest zwartscherm)blijft ie hangen.
Iemand enig idee hoe dat probleem op te lossen ?????

Dank(t) u bij voorbaat..
 
piepjes ? Nee.

Probeer eerst eens een ander vga kaart. Kun je trouwens al kiezen in de veilige modus wat je wilt doen of kom je nog niet zover.
 
Wel erg summier

Wat voor OS, welke hardware en let op!!

Ik heb wel eens 10 minuten moeten wachten voordat Veilige Modus klaar was met zijn onderzoek.

Eric.
 
Wat heeft je schoonvader het laatst gedaan voordat dit probleem begon? Heb je iets meer achtergrond info?

Dus bv iets geinstalleerd? Hardware veranderd? Toevallig als laatste iets met Adaware gedaan? Daar zijn de laatste tijd ook veel computer(opstart)problemen van gekomen.

O ja, heb je een knipperende cursor links bovenin?

@Puppie, ik denk dat een andere VGA kaart geen nut heeft, aangezien eerst het windowslogo wel komt en de gegevens. Dus er is eerst wel beeld.
 
Laatst bewerkt:
@Tanja,
Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb eenzelfde probleem gehad.
PC start op windows scherm en daarna niks meer was toch de vga kaart die roet in het eten gooide.

@Eric,
Het staat in de windows xp sectie dus dan denk ik aan xp.
 
Geplaatst door puppie
@Tanja,
Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb eenzelfde probleem gehad.
PC start op windows scherm en daarna niks meer was toch de vga kaart die roet in het eten gooide.

Ohw, ik dacht dat je eroverheen gelezen had:)
 
Geplaatst door Tanja1968


Ohw, ik dacht dat je eroverheen gelezen had:)

De avonden zijn lang in Zweden, lekker glaasje bier en de beentjes op de tafel. Laptop op schoot, vrouw aan het lezen. Dus het lezen gaat nog wel hoor.
En gratis internet van het hotel.
 
geen piepjes tijdens opstarten.....
Wat ie heeft uitgespookt ???????
OS windows XP
De videokaart is nog maar enkele maanden oud .
K'zal morgen eens de videokaart van mijn computer plaatsen in het probleemgeval ...
Maar tis net of ie windows niet vind gewoon zomaar stoppen ,de muiscursor kun je wel nog bewegen....dus de computer staat niet vast ...denk ik ??????
 
Ik mis alleen nog het antwoord of je een knipperende cursor bovenin hebt. Daar zijn namelijk al een heleboel vragen over geweest.:)

Zo ja, dan lijkt me om als eerste te proberen het Bios op Default settings te zetten, zo nee, dan kan de kast open:)
 
Recycleer,

Start je pc opnieuw op en druk een aantal malen op de F8-toets. Wanneer er een (niet grafische) menu te voorschijn komt, dan kies je optie 6. Je moet in elk geval in Dos zijn. Eenmaal daar belandt, geef jet het commando:

chkdsk /f (en druk hierna op de enter toets)

Dennis.
 
geen knipperende cursor en in de veillige modus heb ik alle mogelijke keuzes uitgeprobeerd , maar telkens zonder succes nl. telkens dat zwarte scherm
 
Ik heb nu geprobeerd om de herstelfunctie van de xp cd-rom te gebruiken .......
na het laden van de drivers verschijnt een blauw scherm met
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Daarna bla bla bla bla

0x000000D1 (0x8265B4CC,0x00000002,0x00000000,0x8265B4CC)
 
optie om systeem herstel

start windows op druk tijdens de start op F8 om het opstartmenu op te roepen
kies ervoor om te starten in veilige modus met opdrachtregel
type op de opdrachtregel
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
druk op enter en de herstel procedure wordt gestart
misschien is dit een redt middel
 
Beste Doe_Dit_Dan

Hij zegt dat hij zelfs niet de Dos prompt (opdrachtregel) kan krijgen, als ik het goed heb gelezen.

Dus zal dat niet gaan lukken.

Het enige wat ik nog weet is:
Boot van CD,
Kies instaleren,
Na zoeken vorige versies kies je de vorige versie en gebruik je de originele directory
Dan bestandsindeling behouden
en wachten tot hij klaar is.

Het is wel te hopen dat je in die directory genoeg ruimte hebt, anders mislukt het.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan