Zwarte balken rond externe monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met de tweede monitor van mijn laptop, namelijk zwarte balken rond het scherm. Als ik de resolutie 1280x800 kies, is er niets aan de hand en is het volledige beeld gevuld. Maar als ik een lager resolutie kies, in dit geval 1024x640, heb ik rond het beeld zwarte balken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het beeldvullend wordt?

Ik heb al even gekeken in het Nvidia Control Panel. Ik las dat daar een optie is waarmee je je beeldscherm kan 'schalen', om hem op die manier alsnog beeldvullend te maken. Inderdaad, die optie heb ik gezien. Ik kon hem echter alleen gebruiken voor mijn primaire monitor (die van mijn laptop dus, die in orde is), maar niet voor de externe.

Heeft iemand een idee hoe ik toch een resolutie van 1024x640 beeldvullend kan krijgen? Ik weet dat bij jullie de resolutie 1280x800 geliefder is dan 1024x640, maar wegens omstandigheden heb ik het liever allemaal wat groter.

De problemen zijn trouwens begonnen sinds ik ben overgestapt van Windows 7 32bit naar Windows 7 64bit. Daarvoor was er nooit iets aan de hand. De drivers zijn allemaal in orde, voor zover ik weet. Al weet je dat natuurlijk nooit, aangezien mijn laptop (Sony Vaio VGN-FZ11S, Nvidia GeForce 8400M GT) niet wordt ondersteund door de standaarddrivers op de website van NVidia.

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Heeft het scherm niet een 'automatisch schalen' functie, waardoor het scherm zich aanpast aan het beeld, dus inweze de balken zelf weg-haald door alles (in dit geval) flink te rekken?

Dank voor je reactie, Probleempjes! Ik heb even gekeken met de knopjes onder de monitor, maar die optie is er helaas niet. Of bedoelde je wat anders? In het Nvidia-panel staat het sowieso niet. Dat ziet er zo uit

Terwijl ik bij het scherm van mijn laptop dit te zien krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan