Zwarte knop op Abit NF7

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Morgen heb ik mijn nieuw bord, een Abit NF7. Ik was eens aan het kijken hoeveel casefans er rechtreeks op het bord konden aangesloten worden.
Toen zag ik deze foto :

Zwarte knop

Ik zie daar een zwarte knop tussen staan, en heb geen flauw idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb al veel moederborden gezien maar dit nog niet.

Alvast bedankt

Optische geluidsaansluiting. Is geen knop, kijk maar.

Voor moderne geluidsinstallaties. Voordeel van een optische aansluiting is dat de geluidskwaliteit erg goed is. De kabel is echter nogal duur en enkel de recentere (en duurdere) geluidsinstallaties (speakers, DVD-spelers etc) hebben een optische aansluiting.

Ik zal het hier maar verder vragen dan.

Ik heb gezien dat ik niet veel casefanaansluitingen op het bord heb. Ik heb hier enkele casefans met een kleine aansluiting, en enkele met een grote voedingsaansluiting. Deze met de kleine aansluiting zijn stiller dan deze van de grote aansluiting. Kunnen die aansluitingen gewoon verwisseld worden, zodat ik de stille fans met de grote aansluiting kan gebruiken? (mits doorknippen en terug hechten natuurlijk)

Dat kan, als je de juiste draadjes maar verbindt (kleuren komen niet overeen). En hoe wilde je die kabels terug hechten?

goede vraag... :)

Ik heb wel eens in een winkel een plaatje gezien waar 1 grote aansluiting op toekwam, en zo de mogelijkheid had voor 10 kleintjes te laten vertrekken.

Maar waar, en hoe dat noemt....

dat laatste lijkt me wel interessant, zo doe ik ook geen fans kapot door de aansluiting te wisselen.
En zo kan ik ze ook op lager voltage doen draaien.

Leuke tip!

Bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan