Zwartscherm na de service profile verhinderd aanmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfplank505

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
1
Hallo,

Ik sloot gisteren avond de computer af en had daarvoor happy wheels en wat spelletjes of spele.nl gespeeld.
De dag daarna wilde mijn vader de computer op starten dat lukte maar zodra hij het wachtwoord had ingevuld kreeg hij ''De service user profile service verhinderd het aanmelden gebruiksprofiel kan niet worden geladen'' Daarna had ik de computer een paar keer opnieuw opgestart en daarbij geprobeerd om op veilige modus te komen (f8) maar als ik dat probeerde kreeg ik een zwart scherm. Uiteindelijk starte ik de computer opnieuw op zonder op f8 te klikken maar ik kreeg gewoon een zwartscherm.

Kan iemand mij met dit probleem helpen en vertellen wat nou eigenlijk de oorzaak is?


Hopelijk krijg ik snel antwoord!

Met vriendelijke groet, Vincent
 
Dit is een eigenaardigheid van Windows. Om een of andere reden is de User Profile Service uitgeschakeld. Dat is de service die gebruikersaccounts, en daarmee alle desktopvensers en explorers, beheerd. Als je weet hoe services en het register werkt kun je het herstellen door de service weer aan te zetten in HKLM/System/CurrentControlSet/services via systeem recovery. Maar het makkelijkst is om gewoon een systeemherstel te doen naar een dag eerder. Dan zou het opgelost moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan