zwartscherm zo nu en dan en screen of deat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
hallo

als ik soms iets aan het doen ben zoals cod minecraft etc krijg ik soms blauw scherm maar dat gebeurd zo nu en dan ook als ik op internet bezig ben
maar als ik muziek of andere programma's van microsoft gebruikt ( inc games van de gamestudio van microsoft) krijg ik vaak zwart scherm
ik weet niet als dit aan windows 7 licht of aan de chips zelf ik heb alle drivers en windows geupdate

bij voor baard
bedankt

groet ido
ps
* update *
de pc is al meer dan 6 jaar oud

Laatst bewerkt:
Even op java letten denk ik. Wel de oude java er helemaal afhalen en compleet een nieuwe installeren. Java houd van klappen uitdelen i.v.m. met malware. Klik

ik had de nieuwste java al

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de laatste versie van movie maker. En deze even lezen, enz enz. Klik

En sommige bestanden zjn niet ondersteund of zijn corrupt. :confused:

ik heb die op mijn pc staan en het is de nieuwste verzie

Probeer eens in taakbeheer een nieuwe taak 'EXPLORER.EXE' uit te voeren. Dan ben je misschien al van zwart verlost. :confused:

Krijg je nog stopfouten enz enz....

Laatst bewerkt:
ik krijg dan de map bibliotheken daar staat het volgende in "afbeeldingen, documenten , muziek en video's"

Oke krijg je nog ergens stopfouten. Heb je laatst een update uitgevoerd of zo. Anders systeemherstel proberen toen het nog goed werkte.

Welk programma is hiervoor verantwoordelijk. klik

die screen of death weet ik waarschijnlijk ook al van kom waarschijnlijk van de video kaart.
maar ik zal voor de veiligheid even een testje uitvoeren
omdat ik dus toch zo weg moet kan ik hem laten scannen naar de fouten

oja en ik heb boven in een update gedaan
* update *
de pc is al meer dan 6 jaar oud

Ja videokaart is goed mogelijk dus. Ik wist niet dat deze al 6 jaar oud is. :confused:

video kaart is 1jaar en 1 maand oud

er is wel een .dmp bestand gevonden zal ik die even uploaden?
door het bovenstaand de programma

Laatst bewerkt:
ik kon het dus ook niet .....
ik had al gekeken in notepad++

Is het niet te groot probeer dan eens een screenshot te maken. (foto)

als ik een screenshot in notepad++ maakt is het precies het zelfde verhaal als met kladblok

Ja oke, maar ik bedoel gebruik het knipprogramma in windows 7. Klik

Sla het dan op als JPG

Ik zie alleen maar nullen en verder niets. :(

Advies: Het programma eens verwijderen en overnieuw installeren al geprobeerd. En ook de laatste video drivers installeren en alle patches van de game installeren. Verder kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat een game crashed. Het kan ook komen door oververhitting van je videokaart (of andere onderdelen van de pc). Maar dan zou het ook bij andere zware games mis moeten gaan. Ik denk toch een groter probleem is gezien de oudheid van het beestje. Stof ophoping koeling enz enz. Maak hem maar eens grondig schoon. Of even naar een winkel gaan. Zo lost het denk ik niet op en het ligt zeker niet aan windows 7. Maak een backup van al je belangrijke dingetjes. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan