Zweedse teksten importeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo
Ik heb een probleem om mijn data uit het ERP systeem binnen te halen in mijn relatiebestand
Ik moet sinds kort Zweedse en Deense klanten opnemen in mijn bestanden, maar daar aangekomen lijkt het nergens op bijvoorbeeld:

JÄRLA SJÖ KÖKSINREDNING

Als ik Excel gebruik kan ik in de wizzard tekst importeren kiezen voor MS-DOS (PC-8) en dan lukt het wél.
Weet iemand of deze functie ook in Acces 2007 in te bakken is en zo ja hoe????
Bedankt alvast voor je tip

Lammert

Kies bij het importeren voor Geavanceerd, en kijk of je de karakterset kunt gebruiken. Anders zou je vanuit je excel bestand wat wel lukt een import kunnen doen. Kleine omweg, maar als het werkt, dan kun je dat wel automatiseren vanuit Access, zodat je er verder geen omkijken naar hebt.

Hallo Floor en Octafish

@Floor
Het is een Oracle database met een ODBC koppeling, redelijk zwarte doos voor mij

Het aantal tabellen wat ik dagelijks zal moeten overnemen ligt rond de vijftig, dus daar een excel tussenstap in maken is niet zo bevorderlijk voor mijn dagbesteding...

@Octafish
Er valt binnen de ODBC koppeling niets te kiezen in een tekenset of iets dergelijks.
Ik zat meer te denken in een "standaard" instelling die ik in kan stellen in Access, zodat hij ook de tekenset 1030 kan lezen, met behoud van de originele set natuurlijk

Ik sta open voor verdere suggesties

Blijkbaar wil je in je database een koppeling maken, en geen import doen. De vraag suggereerde eigenlijk dat je dat wilt importeren, niet koppelen. (gezien de excel uitleg). Vandaar dat mijn tip ook sloeg op het importeren van data, en niet het koppelen. Zelf heb ik geen ervaring met Oracle koppelingen, alleen met SQL server. Sowieso kun je bij een koppeling weinig instellen; bij SQL server wordt de tekenset in de tabel vastgelegd, en Access moet het daar dan maar mee doen. Misschien als je een extra tekenset in Windows installeert, dat je wel kunt koppelen zonder problemen, anders zou ik e.e.a. toch via Excel doen omdat het om een hoop tabellen gaat. En via vba kun je dat nog wel redelijk snel laten uitvoeren. Al heb je dan geen koppeling, en ik kan uiteraard niet beoordelen hoe belangrijk dat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan