zwervend profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dlank

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo beste mensen,
Ik heb een raar probleem (wie niet??). Ik heb windows 2008 met AD draaien. So far, so good. Ik heb uitgezocht om zonder wachtwoord in te loggen en dat is me gelukt als gebruiker. Nu kan ik bij bepaalde gebruikers het bestand ntuser.dat wijzigen in ntuser.man maar op het moment dat ik me afmeld, wordt het bestand ntuser.man genegeerd en staat er weer een ntuser.dat. Weg mandatory profiel!!! Wie kan mij de goede richting op helpen?

Gr,

Hernoemen van ntuser.dat naar ntuser.man dient altijd te gebeuren vanaf een ander account als de gebruiker waarvan je het ntuser.dat wilt hernoemen.

Ik zou (als ik jou was) dus (tijdelijk) een ander account aanmaken met beheerdersrechten en vanuit dat account die hernoem-actie doen.

Kijk of dat oplevert wat je wilt.

PS: Nog zoiets: Als het hier om een zwervend profiel gaat moet je uitkijken of op elk werkstation wel hetzelfde besturingssysteem wordt gebruikt. Voor Vista en hogere werkstations wordt een %username%.v2 profiel gemaakt.
Kijk zeker even dit document helemaal door, die ook mandatory profiles behandelt etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
User.man

Tijs,

Het is gelukt! Bedankt. Nu heb ik 1 gebruiker in dezelfde container met dezelfde policies en bij de ene gebruiker kan ik het wachtwoord wel op leeg zetten en de ander niet. Waar kan ik zoeken?

Dennis

Je moet gaan zoeken naar de Password policy.

Nu meen ik begrepen te hebben dat dit (net als in W2003 Active Directories) de passwordpolicy alleen domeinbreed geregeld kan worden.

Doe het volgende:
Open Start -> Administrative Tools -> Group Policy Management
Kijk daar bij [jouw forest] -> Domains -> [jouw domein] -> Default Domain Policy.
Rechtsklik erop, en kies Edit.
Ga dan in Group Policy Management Editor naar Computer Configuration -> Policies -> Windows Settings -> Security Settings -> Account Policies -> Password Policy

Je kunt daar aanpassingen doen, waaronder Minimum Password Length. Zet je die op 0, dan kunnen wachtwoorden ook leeg zijn.

Waar ik me over verbaas is dat jij beweert dat je 2 gebruikers in 1 container hebt waar verschillende password policies op van toepassing zouden zijn? Of bedoel je dat 1 van die gebruikers bij de installatie van Active Directory is aangemaakt, en dus wellicht zich heeft kunnen onttrekken aan de standaard password policy?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan