zwervende profielen erg groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik beheer een netwerkje op een school met 1 server (win2003) en 27 werkstations. Het netwerkje loopt nu 2 jaar wel goed. Alleen worden de zwervende profielen erg groot waardoor het inloggen erg lang duurt.

Is er een manier om die zwervende profielen kleiner te maken en te houden? Ik heb een policy gevonden waarmee je mappen kunt uitzonderen van het profiel, alleen weet ik niet hoe deze policy werkt.

Als ik deze policy inschakel moet ik mappen ingeven, gescheiden door puntkomma's relatief aan de basis van het gebruikersprofiel.

Kan iemand me helpen? Welke mappen kan ik weglaten in het gebruikersprofiel? Of is er nog een andere manier dan deze policy?

Groetjes Ramsy B

de vraag is eerst, wat vind jij groot?

je hebt ook nog redirecting tot je beschikking gebruik je dat al voor zaken als my documents en eventueel de desktop?
die kun je namelijk ook naar de homedirectory van users zetten.

En helaas worden sommige bestanden, zoals de NTUSER, steeds groter. Hier kun je weinig aan doen... Misschien 1 x per jaar opschonen?

Bedankt voor de reacties,

Ellasar:
De documenten van de gebruikers slaan ze op de server op. Mijn documenten wordt dus al geredirect naar de home-directory. Profielen zijn tussen 100-200 mb! Ik snap niet precies waar die mb's voor nodig zijn... tijdelijke internetbestanden worden bijvoorbeeld niet opgeslagen. Hoe kom ik dan aan zulke grote profielen? :confused:

Erbicom: Hoe kan ik een profiel opschonen? Of bedoel je weggooien en opnieuw aanmaken?

Dan zul je toch echt moeten uitzoeken welke mappen het grootst zijn. Enkele typische vervuilers van een gebruikersprofiel

-De cache van programma's als Google Earth en Spotify (1-10GB)
-Java cache
-Antivirus updates
-Temp folder in je profiel
-Logbestanden van diverse software

Inderdaad eerst even kijken welke mappen het grootst zijn zoals RogerS zegt. Eigenlijk eerst even kijken in de map Application Data.

Opschonen op de server gaat makkelijk: inhoud van het gebruikersprofiel op de server leegmaken, NIET het profiel weggooien! Niet vergeten ook de profielen lokaal op de computers weg te gooien, anders begin je weer van voren af aan als men inlogt en weer aflogt.

Laatst bewerkt:
Ok ik ga uitzoeken welke mapjes de vervuilers zijn.

Bedankt voor jullie hulp :D Ik denk dat ik er wel uit ga komen!

Groeten Ramsy_b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan